۷۰ مددکار بهزیستی زنجان در میز خدمت آماده پاسخگویی به جامعه هدف است

زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: تیم میز خدمت بهزیستی استان زنجان با حضور نماینده تام الاختیار معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و رئیس ستاد پذیرش و هماهنگی گروه های هدف بهزیستی کشور و بیش از ۷۰ نفر از مددکاران طی سه روز آماده پاسخگویی به مراجعان و مددجویان تحت پوشش است.

روح الله خدابنده لو روز پنجشبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر فرد دارای پرونده در سازمان بهزیستی می تواند با مراجعه به مرکز تامین و توسعه شهید فلاح یا تماس با شماره تلفن ۱۱۱ درخواست خود را ثبت کند که تمامی مراحل و نتیجه درخواست، به صورت پیامک به شماره موبایل اعلامی اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه امیدواریم طبق برنامه ریزی های انجام شده خدمات مورد نیاز را به جامعه هدف ارائه دهیم یادآورشد: در حوزه میز خدمت بهزیستی جامعه هدف پذیرش شده و سایر مراجعین به دستگاه های ذی ربط راهنمایی و ارجاع خواهند شد.

وی اظهار داشت: بهزیستی در تلاش است جهت ساخت، ایجاد مراکز نگهداری شبانه روزی بیماران روانی مزمن و سالمندان، تامین جهیزیه، تامین ودیعه مسکن مددجویان، تامین هزینه درمان مددجویان و تامین لوازم توانبخشی معلولین همزمان با سفر استانی رییس جمهوری اقدام کند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان ادامه داد: از آغاز دولت سیزدهم بهزیستی استان زنجان مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری توانبخشی ندارد.

به گفته این مسوول، خروج از پوشش مستمری مستلزم پیگیری، ارزیابی و اطمینان از سطح توانمندی اقتصادی خانواده در تامین حداقل نیازهای اساسی زندگی است.

خدابنده لو بر توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی با ایجاد اشتغال پس از فرا گرفتن روشهای کسب و کار و مهارت لازم تاکید کرد و گفت: دریافت تسهیلات اشتغالزایی از بهزیستی منجر به قطع مستمری نمی شود و افراد مستمری بگیر و گروه های دریافت کننده چرخه خدمات از بهزیستی جزو جامعه هدف بهزیستی هستند و می توانند از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۳۰ هزار خانوار در سطح استان تحت پوشش بهزیستی هستند و اگر فردی در سازمان بهزیستی دارای پرونده نباشد می تواند با مراجعه حضوری به میز خدمت بهزیستی شهرستان درخواست تشکیل پرونده بدهد و روند قانونی و فرایند کمیسیون پزشکی را طی کند.
این مسوول یادآور شد: میز خدمت از امروز/پنجشنبه/ از ۱۴ تا ۱۶ دی ماه سال جاری و از ساعت هشت تا ۱۸ تیم پاسخگویی بهزیستی در مرکز تامین و توسعه شهید فلاح بهزیستی (جاده همایون) مستقر هستند.

به گزارش ایرنا، دور اول سفر رئیس جمهور به استان زنجان در آبانماه ۱۴۰۰ حدود ۹۰ توافق و مصوبه به دنبال داشت که ماهیت آنها عمدتا عمرانی، سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات بود.

در دور اول سفر رئیس جمهور به استان ۴۰ هزار میلیارد ریال و با اعتبارات متمم مجموعا ۷۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوب شد که ۹۰ درصد تعهدات دولت در استان محقق شد.

به گفته محسن افشارچی استاندار زنجان دور اول سفرهای استانی بر مبنای پروژه محوری بود و دور دوم سفر رییس جمهور به استان ها برنامه محور است و در این خصوص برنامه های مختلفی برای

افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده و تا کنون میزان اعتبارات برای دور دوم سفر ۹۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در دور دوم سفر رییس جمهور به استان زنجان یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی(نهضت ملی، ‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.

مهمترین این پروژه ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی وتولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد، ‌ فولاد آسین ابهر، ‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، ‌ افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha