۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85343478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳ درصد زنان روستایی خراسان‌شمالی عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: ۷۷ هزار نفر از روستاییان استان زیر پوشش این صندوق هستند که ۱۷ هزار نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا بیدی روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی اظهار کرد:‌ استقبال زنان روستایی استان در سال های اخیر از بیمه کشاورزان، روستایی و عشایر افزایش یافته است.

وی افزود: تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال روستایی و عشایری، ساکنان کشاورز در شهرها، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، قالیبافان و سایر مشمولان می توانند زیر پوشش صندوق اجتماعی قرار گیرند.

چهار هزار و ۵۰۰ نفر مستمری بگیر

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: اینک چهار هزار و ۵۰۰ نفر از بیمه شدگان این صندوق حقوق دریافت می کنند که مبلغ مستمری ماه گذشته این خانوار ها ۶۲ میلیارد ریال بوده است.

بیدی یادآور شد: سه هزار خانوار روستایی و عشایری که سال گذشته بیمه شده فعال بودند امسال بنا به دلایل مختلف بیمه خود را تمدید نکردند.

وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی افراد زیرپوشش بیمه روستایی خراسان شمالی در ۹ ماه امسال، گفت: حدود سه هزار خانوار روستایی و عشایری در ۹ ماهه امسال زیر پوشش این صندوق رفتند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی تصریح کرد: این صندوق از روش های مختلف همچون تماس مستقیم و ارسال پیامک، بیمه شدگان غیرفعال را از این شرایط آگاه می کند.

توجه ویژه دولت در حمایت از بانوان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: دولت در امر بیمه اجتماعی حمایت خوبی با پذیرش ۷۰ درصد سهم بیمه دارد که از تمامی بانوان روستایی و عشایری و سایر مشمولان می خواهیم از این فرصت استفاده کنند.

زهرا معینی یکتا افزود: بیمه به عنوان پشتوانه برای خانوار ها است که صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر به خوبی این فرصت را برای خانوارها و زنان فراهم کرده است.

وی با اشاره به طرح حمایت خانواده و جوانی جمعیت، گفت: خوشبختانه در این طرح به بیمه زنان دارای سه فرزند توجه خاصی شده است که با اجرایی شدن آن تعداد زیادی از جمعیت زنان دارای بیمه خواهند شد.

به گزارش ایرنا، دولت صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را موظف کرده تا زنان دارای سه فرزند را به صورت رایگان بیمه کند و از سوی دیگر به ازای فرزند چهارم و پنجم ۲ سال به سنوات بیمه آنها اضافه می‌ شود.

در این آیین از کارگزاران زن فعال در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی تقدیر شد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha