رایزنی با ازبکستان برای انتقال فناوری ساخت پهپادهای کشاورزی

تهران- ایرنا- رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری گفت: با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان توافقاتی در حوزه کشاورزی و پهپادهای کشاورزی صورت گرفت که هیاتی از آن کشور به ایران سفر کرده و در حال مذاکره روی این محصولات هستیم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، امیرحسین میرآبادی در حاشیه بازدید سفیر و هیات ازبکستانی از یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت اظهارکرد: از توافقاتی که اخیرا با کشور ازبکستان داشتیم توافق برای حضور در رویدادهای فناورانه مهم دو کشور است و سفری که اخیراً معاون علمی و فناوری رییس جمهور به ازبکستان داشت هم برای حضور در رویداد هفته نوآوری ازبکستان و نمایشگاه فناوری های ازبکستان بود که شرکت های دانش‌بنیان ایرانی در آنجا غرفه‌ای را برپا کردند.

میرآبادی افزود: در همان سفر توافق شد هیاتی شامل تعدادی از روسای دانشگاه‌های ازبکستان برای بازدید از نمایشگاه ایران ساخت به ایران سفر کنند تا بتوانند تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز آزمایشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ازبکستان را از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تامین کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به این که در روزهای آغازین سال نوی میلادی هستیم و در بیشتر کشورهای دنیا، تعطیلات سال نوی میلادی است، سفر هیات ازبکستانی نشان از عزم جدی دولت آن کشور برای توسعه همکاری های علم و فناوری با ایران دارد که در این بازه زمانی، یک هیات پرتعداد و سطح بالا را به ایران فرستاده و امروز نیز از نمایشگاه بازدید کردند و امیدواریم که در تعدادی از این محصولات نیز به توافق رسیده و قراردادهایی منعقد شود.

رایزنی برای انتقال فناوری ساخت پهپادهای کشاورزی به ازبکستان


رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی گفت: تعدادی از کشورهای دیگر را نیز برای بازدید از نمایشگاه ایران ساخت به ایران دعوت کردیم که در روزهای برگزاری نمایشگاه، سفرای این کشورها از این نمایشگاه بازدید کرده و می کنند اما از کشور ازبکستان با توجه به توافقات قبلی در سفر به تاشکند، یک هیات پرتعداد به صورت حضوری به اینجا اعزام شدند.

وی ادامه داد: این هیات‌ها با شرکت‌های دانش بنیانی که در نمایشگاه ایران ساخت حضور دارند گفت و گو می‌کنند و زمینه همکاری ها و تامین نیازهای آنها باز می شود و از طرفی در حاشیه این سفر با تعدادی از دانشگاه های ایران ارتباط خواهند گرفت تا بتوانند همکاری های علمی خود را توسعه بدهند.

رایزنی برای انتقال فناوری ساخت پهپادهای کشاورزی به ازبکستان


به گزارش ایرنا، یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران ساخت، از سه شنبه (۱۲ دی) در محل سالن های ۳۱، ۴۰ و ۴۴ نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا جمعه (۱۵ دی) ادامه خواهد داشت.

فرصت ثبت نام حضور برای شرکت های دانش بنیان و فناور از اول مهر تا اول آبان امسال اعلام شده بود و تعداد ۳۳۰ شرکت در یازدهمین رویداد ایران ساخت حاضر خواهند بود و ۱۰ هزار و ۵۰۰ محصول در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» در ۱۴ بخش موضوعی به منظور عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران‌ساخت برگزار می‌شود. «نفت و پتروشیمی»، «برق»، «الکترونیک و نرم‌افزار»، «عمران و ساختمان»، «مکانیک»، «شیمی و متالورژی»، «کشاورزی و محیط‌زیست»، «فیزیک پایه»، «تجهیزات عمومی آزمایشگاهی»، «مواد آزمایشگاهی»، «مهندسی پزشکی و زیست مواد»، «تجهیزات آزمون صنعتی»، «خدمات کالیبراسیون» و «تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس» در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha