یازدهمین نمایشگاه فناورانه «ایران ساخت» گشایش یافت

تهران- ایرنا- یازدهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت صبح امروز سه شنبه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بینان رییس جمهور و وزیر علوم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران ساخت متشکل از ۳۶۶ شرکت فناور با ارائه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی فناورانه امروز سه شنبه با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و همچنین جلیل سالاری معاون وزیر نفت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می شود، از امروز به مدت چهار روز تا جمعه پانزدهم دی ماه با ارائه ۱۰ هزار و ۵۰۰ محصول نوآورانه در محل سالن های ۳۱، ۴۰ و ۴۴ نمایشگاه بین المللی دایر خواهد بود.

قرار است در این نمایشگاه از ۹ محصول فناورانه شرکت های دانش بنیان رونمایی شود.

یازدهمین نمایشگاه فناورانه «ایران ساخت» گشایش یافت

یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» در ۱۴ بخش موضوعی به منظور عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران‌ساخت برپا شده است.

«نفت و پتروشیمی»، «برق»، «الکترونیک و نرم‌افزار»، «عمران و ساختمان»، «مکانیک»، «شیمی و متالورژی»، «کشاورزی و محیط‌زیست»، «فیزیک پایه»، «تجهیزات عمومی آزمایشگاهی»، «مواد آزمایشگاهی»، «مهندسی پزشکی و زیست مواد»، «تجهیزات آزمون صنعتی»، «خدمات کالیبراسیون» و «تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس» از بخش های مخلف این نمایشگاه فناورانه است.

یازدهمین نمایشگاه فناورانه «ایران ساخت» گشایش یافت

بر اساس این گزارش، نخستین دوره برگزاری نمایشگاه ایران ساخت نیز اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ و به دنبال رهنمودهای مکرر رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از فناوران برای کاهش هرچه بیشتر وابستگی و جلوگیری از خروج ارز از کشور به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری کلید خورد.

در طول دوره های گذشته برگزاری نمایشگاه ایران ساخت تاکنون هزار و یک شرکت دانش بنیان و فناور در نمایشگاه ایران‌ساخت حضور داشته و تاکنون موفق شده اند در بخش مواد ۱۷۹۴ محصول و در بخش تجهیزات نیز ۲۰ هزار و ۵۲۷ محصول فناورانه را تولید و بومی سازی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha