وقتی که گُل می‌نشیند در کنار گُل؛شکفتن صنعت گل و گیاه فارس با ایجاد پایانه

شیراز - ایرنا - پایانه گل و گیاه فارس با اعتبار ۱۵۰میلیارد ریالی در حال احداث و تکمیل است؛‌پروژه‌ای که هنوز به بهره‌برداری نرسیده اما تا این مرحله هم زمینه اشتغال ۲۰۰نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صنعت گُل و گیاه یک صنعت جهانی و پویاست که در طول چند دهه اخیر نرخ رُشد قابل‌توجهی داشته‌است.

ایران هم یکی از کشورهای غنی و خاستگاه اصلی بسیاری از گیاهان است و منابع ژنتیکی گیاهی بسیار ارزشمندی دارد که بومی کشورمان هستند.

بیشترین گُل ایران در چه استان‌هایی تولید می‌شوند؟

بیشترین گُل ایران در استان‌های تهران، استان مرکزی (محلات)، استان مازندران، استان خوزستان (دزفول)، اصفهان، فارس، استان چهارمحال بختیاری و استان گیلان تولید می‌شوند.

این در حالیست که گُسترش صنعت تولید گُل‌ نیاز به راه‌اندازی پایانه‌های صادرات و در کنار آن ایجاد مجتمع‌ها و دهکده‌های گل و گیاه دارد.

بدون شک ایجاد پایانه به جلوگیری از ضایعات، بسته‌بندی مناسب، افزایش تولید و بهره‌وری زیاد، حذف واسطه‌ها و حمل و نقل مناسب و سریع کمک می‌کند؛ اقدامی که در استان پهناور فارس نیز مورد توجه قرار گرفته است.

ایجاد پایانه گل و گیاه فارس؛ ۷۰۰نفر اشتغالزایی تا این مرحله

مدیرعامل شرکت تعاونی گلخانه‌داران فارس اخیراً از ایجاد پایانه گل و گیاه پردیس خبر داده و اعلام کرده که پروژه پایانه گل و گیاه پردیس فارس با اعتبار ۱۵۰میلیارد ریالی در حال احداث و تکمیل است که تا این مرحله در این پروژه زمینه اشتغال ۲۰۰نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده و بدون شک با اتمام مراحل راه‌اندازی پایانه میزان اشتغالزایی هم افزایش خواهد یافت.

نوراله نظری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با پیگیری سازمان تعاون روستایی فارس و سرمایه‌گذاری شرکت تعاونی گلخانه‌داران استان ، پایانه گل و گیاه پردیس فارس با هدف عرضه مستقیم و بدون واسطه انواع گل و گیاه‌های تزیینی و آپارتمانی در اکبرآباد واقع در پنج کیلومتری شیراز در حال احداث است.

به گفته نظری در این پایانه ۱۴۰غرفه پیش‌بینی شده که هم اکنون ۸۰غرفه آماده‌سازی و فعال شده و پیش‌بینی می‌شود تا دهه مبارک فجر این پروژه تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی گلخانه‌داران فارس معتقد است فرهنگ استفاده از گل و گیاه می‌بایست در جامعه فراگیر شود و به گل و گیاه نباید به عنوان یک هزینه اضافی و لوکس نگاه شود چراکه گل و گیاه دارای اثرات درمانی مطلوبی در انسان است و برای افزایش نشاط و انرژی انسان ضروری است.

وقتی که گُل می‌نشیند در کنار گُل؛شکفتن صنعت گل و گیاه فارس با ایجاد پایانه

استان فارس از قطب‌های مهم تولید گل و گیاه در کشور به شمار می‌رود و ضروری است پایانه‌های صادراتی نیز در این منطقه افزایش یابد که افزون بر ارزآوری و اشتغالزایی، به رونق اقتصادی و توسعه هر چه بیشتر استان کمک کند.

در حقیقت ایجاد پایانه گل و گیاه در استان می‌تواند در توسعه و گسترش این صنعت تأثیر قابل‌توجهی داشته و در مسیر تسهیل امر بازاریابی برای محصولات تولیدی و رُشد و توسعه توان اقتصادی بخش تولید بسیار مؤثر باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha