۱۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85344173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفتمین رویداد ملی جامعه پرداز به میزبانی سنندج برگزار شد

سنندج- ایرنا- هفتمین رویداد ملی جامعه پرداز به منظور تجمع و هم افزایی کنشگران حوزه خانواده، هویت زن و جمعیت در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده شامگاه پنجشنبه در این رویداد در سنندج، اظهار کرد: امروز در جنگ نابرابری هستیم که اگر دقت و مراقبت نکنیم آسیب می‌بینیم.

حجت‌الاسلام رضا مروت افزود: همانگونه که درجنگ و بلایای طبیعی با حضور مردم برنده میدان بودیم امروز هم با تجربه آن دوران باید روند کاهش جمعیت و ازدواج را تعدیل و بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه باید با شناخت ظرفیت مردمی در این مسیر گام برداشت، لازمه موفقیت در این عرصه را شناخت درست و برنامه ریزی صحیح عنوان کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده افزود: موضوع جوانی جمعیت از اولویت‌ها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و کردستان در گام اول رویداد جامعه‌پرداز فراتر از انتظار و بسیار موفق عمل کرد.

حجت‌الاسلام مروت ادامه داد: شرکت کنندگان در این رویداد با مسائل و ضروریات این حوزه به خوبی آشنا شدند و ضرورت عملیات مشترک و هم افزایی با تمرین عملی اتفاق افتاد.

وی به تنظیم ۱۲ تفاهمنامه بین مجموعه‌های مردمی کردستان برای همکاری‌های بیشتر در این حوزه اشاره کرد و افزود: در رسالتی که پیش رو داریم باید به حواشی و موانع بی تفاوت بود و بسته به نوع نیاز منطقه خدمت ارائه کرد.

حجت الاسلام مروت خواستار تشکیل زنجیره‌ای به تعداد تمام تشکل‌های مردمی و مردم جامعه برای تقویت جبهه و صف جهاد در حوزه خانواده هویت زن و جمعیت شد.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده همچنین بر لزوم تدوین نقشه عملیاتی بزرگی برای کردستان تاکید کرد و گفت: این نقشه در کوتاه مدت باید چشم اندازهای مهمی را طراحی و عملی کند.

هفتمین رویداد ملی جامعه پرداز به میزبانی سنندج برگزار شد

نفوذ نرم دشمن جمعیت را هدف گرفته است

دستیار مردمی سازی استاندار کردستان هم در این رویداد اظهار کرد: امیدواریم خروجی این جلسه تاثیر مثبتی در حوزه ازدواج و جمعیت داشته باشد.

محمدصادق صادقی افزود: وقتی صحبت از نفوذ می‌شود اولین نکته‌ای که به ذهن متبادر می‌شود بار امنیتی آن است، ولی گاهی در حیطه تصمیم گیری، تصمیم سازی و تغییر سبک زندگی با آن مواجه هستیم.

وی ادامه داد: آنچه که امروز به صورت ملموس به چشم می‌خورد این است که از خانواده‌های پرجمعیت اصیل ایرانی و اسلامی به خانواده‌هایی نزدیک شده‌ایم که به سمت تک فرزندی و یا تجرد مطلق پیش می‌رود.

دستیار مردمی سازی استاندار کردستان ادامه داد: این مسئله متاثر از جلوه‌گری توسط اتاق فکر غربی‌هاست که برای لحظه به لحظه و قطعه به قطعه هنجارهای نسل جوان ما برنامه دارد.

صادقی تاکید کرد: غنای اصالت و فرهنگ ایرانی و اسلامی ما به قدری است که مقاومت خوبی در برابر این توطئه غرب داریم و با شناخت صحیح و به موقع مسئله می‌توانیم آن را خنثی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید محدود به تذکر لسانی در حوزه حجاب و عفاف شود، افزود: یکی از بزرگترین معروف‌های حال حاضر، لزوم ترویج فرهنگ ازدواج و جوانی جمعیت است که به همین منظور طلایه‌داران معروف در حوزه جمعیت و فرزندآوری در استان تشکیل شده است.

رویکرد تبیینی با محوریت جامعه هدف، موضوع دیگری بود که دستیار مردمی سازی استاندار کردستان به آن اشاره کرد و گفت: این رویکرد به دنبال گره گشایی ذهنی است تا گره فرهنگی مساله جمعیت به صورت فوری باز شود.

وی یادآور شد: مولفه قدرت هر کشوری جمعیت آن است و هرچه تکنولوژی پیشرفته داشته ولی نیرویی نباشد، بدون استفاده و بی معنی خواهد بود.

صادقی، یکی از مصداق‌های رویداد جامعه پرداز را حلقه‌های میانی اعلام کرد و افزود: این حلقه‌های میانی متشکل از گروه‌ها و ظرفیت‌های مردمی است که با آسان سازی و بهره‌گیری از گفتمان مردمی سازی دولت سیزدهم به دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه جوانی جمعیت است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این رویداد اظهار کرد: هدف از این رویداد شناسایی کنشگران حوزه جوانان و خانواده و ایجاد هم‌افزایی برای تبادل افکارو تجربیات آنهاست.

آمنه غلام ویسی افزود: در این رویداد، در زمینه ازدواج، طلاق و فرزندآوری کارگاههای مختلفی با حضور اساتید این حوزه برگزار شد.

وی یادآور شد: پیری جمعیت، سرمایه اصلی را کشور تهدید می‌کند که باید تلاش شود تا مشکلات حوزه ازدواج و طلاق و جمعیت با برنامه‌ریزی موثر مرتفع شود.

در این رویداد ۱۲ تشکل مردمی کردستان تفاهم‌نامه همکاری در حوزه " خانواده، جمعیت و هویت زن" امضا کرده و در پایان از فعالان این حوزه قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha