واکنش‌ها و پیام‌ها در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

تهران- ایرنا- در پی حادثه تروریستی کرمان مسئولان کشوری، سران کشورها، علما، احزاب، مردم شهرهای مختلف و بزرگان طوایف در پیام‌های جداگانه‌ای به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفتند و جمعی از نهادها و وزارتخانه ها نیز در این زمینه بیانیه صادر کردند.

به گزارش ایرنا، علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پیام تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در عملیات تروریستی کرمان تاکید کرد: این اعمال جنایتکارانه هرگز خللی در عزم و اراده مردم این سرزمین در مبارزه با استکبار ایجاد نخواهد کرد و ملت قهرمان ایران نشان داده است که همیشه از پی هر حادثه ای قوی تر و مصمم از پیش راه شهیدان را ادامه خواهد داد.

وی در این پیام تسلیت نوشت: در سالروز شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی، بار دیگر عمال شرور و جنایتکار استکبار جهانی و رژیم اشغالگر صهیونیستی جمع زیادی از هموطنان عزیزمان را در کرمان به شهادت رساندند و برگی دیگر بر جنایات وحشیانه و غیر انسانی خود افزودند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اگر چه اینگونه اعمال جنایتکارانه هرگز خللی در عزم و اراده مردم این سرزمین در مبارزه با استکبار ایجاد نخواهد کرد و ملت قهرمان ایران نشان داده است که همیشه از پی هر حادثه ای قوی تر و مصمم از پیش راه شهیدان را ادامه خواهد داد و هر گز ازاهداف متعالی انقلاب ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد.

سرپرست دانشگاه امیرکبیر ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه و هولناک، شهادت عزیزان هموطن را در این حادثه تروریستی، به محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج) و به محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و به همه خانواده های عزادار و مردم همیشه در صحنه ایران به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر تسلیت گفت.

عوامل فیلم «ضد» حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند/ برای زخمی که بر جان کرمان‌مان زده‌اند، داغداریم

به گزارش روابط عمومی پروژه، عوامل فیلم سینمایی «ضد» در پی حادثه تروریستی کرمان پیامی را در راستای همدردی با ملت ایران و بازماندگان این فاجعه منتشر کردند.

همزمان با وقوع حادثه تروریستی کرمان در مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، بازیگران و عوامل فیلم سینمایی «ضد»، در  این پیام این فاجعه تلخ تروریستی را به ملت ایران تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: ترور، ناجوانمردانه‌ترین ابزار برای ابراز وجود است. ابزاری که بیش و پیش از هر جانی که می‌ستاند، مفاهیم والایی چون زندگی، عشق و انسانیت را به مسلخ می‌برد. ما عوامل فیلم سینمایی «ضد» که دردنامه‌ای برای به تصویر درآوردن گوشه‌ای از داغ سنگین ترور بر سینه ملت ایران است، امروز در کنار مردم بزرگ ایران، برای زخم تازه‌ای که تروریست‌ها این‌بار بر جان کرمان‌مان زده‌اند، داغداریم و با آرزوی محو هرگونه تفکر مبتنی‌بر حذف دیگری که منجر به کشتار مردم بی‌دفاع می‌شود، این حادثه تلخ را به همه ایرانیان تسلیت می‌گوییم. باور داریم که «زندگی، بی‌عشق مردگی‌ست».»

فیلم سینمایی «ضد» با بازی مهدی نصرتی، لیلا زارع، نادر سلیمانی، لیندا کیانی و... قصه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و ترور ناجوانمردانه شهید آیت الله بهشتی و ٧٢ تن از یارانش را برای مخاطب به تصویر کشیده و این روزها روی پرده سینماهاست.

خانواده موسیقی ایران شریک غم هم وطنان است

به گزارش روابط عمومی خانه موسیقی ایران، هیات مدیره خانه موسیقی ایران روز جمعه پانزدهم دی ماه با انتشار متنی شهادت مظلومانه تعدادی ازهم وطنانمان در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: «هیات مدیره خانه موسیقی ایران با ابراز تاسف از حادثه تلخ و تروریستی کرمان که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان شد، ضمن محکوم کردن این حادثه تلخ به خانواده شهدا تسلیت گفته و همدردی خود با بازماندگان را ابراز می دارد. بدیهی است اقدامات تروریستی که منجر به از بین رفتن جان های بیگناه شود در هر کجای این جهان پهناور محکوم است و خانواده موسیقی ایران شریک غم مردم ایران و خانواده هموطنان بی گناهی است که‌ در شهر کرمان و در خون غسل داده شدند.»

بیانیه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در محکومیت اقدامات تروریستی کرمان

دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ملت شریف ایران در این بیانیه خطاب به جامعه دانشگاهی، اساتید، دانشجویان و تمامی آزادی‌خواهان جهان تاکید کردند: اقدامات تروریستی اخیر اسرائیل، در سوریه، لبنان و کرمان که بعد از شکست مفتضحانه آنها در هفتم اکتبر اتفاق افتاد و تبعات و تحولات بسیار شگرفی که ناشی از ضربه سنگین حماس به هیمنه پوشالی رژیم نامشروع و کودک‌کش اسرائیل بود، تمامی منطقه استراتژیک و حساس ما و جهان را تحت الشعاع قرار داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ازاین‌رو، ضمن ابراز تأثر عمیق و همدردی با خانواده‌های داغدار و محکومیت شدید آمران و عاملان و حامیان این جنایات، مطالب ذیل به استحضار رسانده می‌شود:

 ۱ .اقدام تروریستی ناجوانمردانه عوامل استکبار جهانی و به شهادت رساندن ده‌ها مرد و زن و کودک و نوزاد، هرچند موجب خشم ملت بزرگ ایران و همه آزادگان جهان گردید، اما بار دیگر ترس و وحشت جنایتکاران عالم را از قدرت نرم جبهه انقلاب که حول مکتب شهید سلیمانی عزیز، جمع شده‌اند، به‌خوبی نمایان ساخت و این واقعیت را به‌خوبی تثبیت کرد که «شهید قاسم سلیمانی» از «سردار قاسم سلیمانی» خطرناک‌تر است.
 روشن است که اینها تلاش مضاعف خواهند کرد تا قدرت نرم انقلاب اسلامی و قدرت سخت جبهه بین‌المللی مقاومت را که با محوریت شهید سلیمانی شکل گرفته است، مهار کرده و به خیال خامشان در نهایت تضعیف و نابود کنند، اما زهی خیال باطل.

 ۲ .جبهه استکبار به‌درستی دریافته است ظرفیتی که جبهه مقاومت با محوریت شهید سلیمانی، یاران و همراهان خوشنام و گمنام ایشان، در منطقه پدید آورده‌، موجب تغییر معادلات در نظم ظالمانۀ ایجادشده توسط جبهه استکبار گردیده است و در آینده نزدیک باعث تحولات بزرگی در منطقه از فلسطین و لبنان و عراق تا سوریه و یمن دلاور خواهد شد که یکی از آثار آن، بیرون راندن آمریکا از منطقه و پایان دادن به حیات فرزند نامشروعش یعنی اسراییل جنایتکار خواهد بود.
 نشانه‌های نزدیک شدن به قله‌ها و اهداف بلند جبهه مقاومت، هر ناظر منصفی را به تحسین وا داشته و او را امیدوار خواهد ساخت و جای هیچ تردیدی باقی نخواهد گذاشت که این ترورها و شهادت‌ها، خون جدید و جان دوباره‌ای در رهروان این مسیر ایجاد کرده و آنها را مصمم در پیمودن این راه نورانی و مقابله با جبهۀ ظلمانی خواهد نمود. کدام دیده منصفی هست که نبیند و نفهمد چگونه رژیم صهیونیستی در گوشۀ رینگ، گرفتار شده و با حماقت‌های مکرر در صحنه بین‌اللملی، خودش را بیش از پیش منفور و جبهه مقاومت را محبوب‌تر و به اهدافش نزدیک‌تر ساخته است؟!

۳ .بدون تردید آمریکایی‌ها شریک جرم قطعی نتانیاهو در این جنایات هستند و نمی‌توانند در اذهان آزادی‌خواهان دنیا از زیر بار هزینه‌های این شراکت، شانه خالی کنند. آمریکا به خوبی می‌داند که در منطقۀ ما از وجاهت لازم و امنیت کامل برخوردار نیست و پس از این اتفاقات نیز اگر با اختیار خودش مثل افغانستان از منطقه خارج نشود، باید تابوت‌های فراوانی برای سربازانش سفارش بدهد.

۴ .عملیات ناجوانمردانه و تروریستی اخیر در کرمان، بار دیگر پرده از رخ اپوزوسیون وابسته و دست‌ساز ایرانی، در آن سوی مرزها برداشت؛ جماعتی که بار دیگر با نمک‌پاشی بر زخم مردم ایران، نشان دادند که هیج اعتقادی به شعار «زن، زندگی، آزادی» نداشته و حاضرند، رذیلانه بر سر جنازه زن و کودک ایرانی هلهله و شادی نمایند.

۵ .با توجه به بصیرتی که در طیف‌های مختلف سیاسی‌فرهنگیِ اقشار دانشگاهی وجود دارد و به لطف الهی شاهد ابراز همدردی و اعلام انزجار گسترده دانشگاهیان از رژیم صهیونیستی و حامیان او هستیم، باید این همبستگی هوشیارانه را به فال نیک گرفت و همگان تلاش نمایند تا هرکسی را که با هر سلیقه‌ای به تمامیت ارضی ایران و حاکمیت قانون اساسی معتقد است، زیر پرچم انقلاب مجتمع کنند.

۶ .در پایان، همه دستگاه‌های مسئول امنیتی و انتظامی و نظامی کشور را به پاسخی شایسته و پشیمان‌کننده در مورد آمران و عاملان این اقدام جنون‌آمیز، فرا خوانده و آحاد مردم عزیزمان را به همدلی و همبستگی و هوشیاری بیش از پیش فرا می‌خوانیم.

به گزارش ایرنا، عصر چهارشنبه- ۱۳ دی ماه- همزمان با چهارمین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت یاد این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی به وقوع پیوست.

در این عملیات، ۲ انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان؛ در ۷۰۰ متری مزار شهیدسلیمانی و در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی رخ داد و ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شدند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

تاکنون علاوه بر وزرا و مقامات کشورمان، دبیرکل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی، محافل سیاسی، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی، کارشناسان و تحلیلگران، دولت های غربی، عربی و اسلامی، کشورهای آفریقایی و آسیایی به طور رسمی و با انتشار بیانیه ‌ای جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان‌های بی‌گناه و غیرنظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

همچنین دولت در پی جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان، شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنانمان در این حادثه، روز پنجشنبه ۱۴ دی ماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha