سخنگوی وزارت علوم شهادت دو دانشجو در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شهادت فائزه رحیمی، دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و مکرمه حسینی، دانشجوی دانشگاه پیام نور را در حادثه تروریستی عصر چهارشنبه (۱۳ دی) کرمان تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، علی شمسی پور در حساب کاربری خود در فضای مجازی شهادت این دو دانشجوی را در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تسلیت گفت و نوشت: شهادت فائزه رحیمی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در حادثه تروریستی کرمان را به خانواده این شهید و دانشجویان، کارکنان و مسئولان دانشگاه فرهنگیان و جامعه دانشگاهی کشور و ملت شهید پرور و سلحشور ایران تسلیت می گویم.

شمسی پور در پیام دیگری شهادت مکرمه حسینی امدادگر شهید و دانشجوی دانشگاه پیام نور در حادثه تروریستی کرمان را به خانواده وی، دانشجویان، کارکنان و مسئولین دانشگاه پیام نور و جامعه دانشگاهی کشور و ملت شهید پرور و سلحشور ایران تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت علوم شهادت دو دانشجو در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا، عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

تاکنون دبیرکل سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی ، محافل سیاسی ، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی، کارشناسان و تحلیلگران، دولت های غربی، عربی و اسلامی، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

معاون اول رییس جمهور، وزرای کشور و بهداشت و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی انتظامی برای پیگیری ابعاد امنیتی حادثه و رسیدگی به آسیب دیدگان در استان کرمان حضور دارند.

براساس آمار تا لحظه تنظیم خبر، ۸۴ نفر در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند و ۲۸۴ نفر از مصدومان به مراکز درمانی اعزام شدند که ۱۸۰ نفر آنها؛ شامل ۱۳۳ نفر در بخش و ۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. همچنین بر اساس آمار تفکیکی اورژانس، مصدومان بستری شده در بیمارستان ها شامل ۷۵ زن، ۷۷ مرد و ۲۸ کودک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha