۱۶ دی ۱۴۰۲، ۰:۳۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85344803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه دستاوردهای زنان با حضور معاون رییس جمهوری در زنجان افتتاح شد

زنجان- ایرنا- نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای زنان سرپرست خانوار با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده جمعه شب در زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر انسیه خزعلی شامگاه جمعه پس از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای زنان استان زنجان، از مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کارگاه‌های تولیدی طرح و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در زنجان بازدید کرد.

مرکز توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهید رجایی در سال ۱۴۰۱ در یکی از مناطق کم برخوردار و پر آسیب زنجان با هدف توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست تاسیس شد که هم اینک ۱۱ کارگاه آموزشی در آن دایر است.

در یکسال گذشته در این مجموعه ۳۶ هزارنفر ساعت از بانوان زنجانی در آن آموزش دیده و ۲۱۰ اشتغال مستقیم در آن ایجاد شده است. در سال ۱۴۰۱ از اعتبار تخصیص یافته توسط معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با موضوع توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در این مرکز، تولید کفش و سبد بافی توسط زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است.

در روند بازدید خزعلی از کارگاه‌های فعال در مجموعه شهید رجایی، مدیران کارگاه‌ها علاوه بر نشان دادن محصولات خود، به بیان مشکلات اقتصادی موجود در دریافت تسهیلات پرداختند. همچنین کارگاه‌ها از نیاز خود به سرمایه اولیه نیز توضیحاتی ارائه دادند.

دکتر خزعلی در دیدار با محمدرضا حسینی معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نمایشگاه، درخواست‌های کارآفرینان برای تسهیلات توسعه کارگاه‌ها و کسب وکارها را مورد تاکید قرار داد.

همچنین درمورد ایجاد زیرساخت‌هایی برای سهولت کار بانوان مخصوصا در تهیه مواد اولیه نیز مذاکره شده است.

به گزارش ایرنا، ‌ دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از روز گذشته آغاز شده است.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی(نهضت ملی، ‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شود.

برنامه حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان، ‌کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به روز شنبه موکول شد.
همچنین امروز قرار است راهپیمایی گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان و دیدار با رییس جمهور از ساعت ۹ و نیم صبح از میدان قائم تا مصلی نماز جمعه زنجان برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha