۱۶ دی ۱۴۰۲، ۶:۱۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85344829
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

چاد ، ادعای رسانه‌های صهیونیستی برای پذیرش ساکنان غزه را دروغ محض خواند

تهران-ایرنا-دولت چاد جمعه شب ادعای شبکه آی ۲۴ رژیم صهیونیستی درباره گفت و گو با این کشور آفریقایی برای اسکان هزاران فلسطینی ساکن غزه را قاطعانه رد کرد و آن را دروغ محض دانست.

به گزارش ایرنا، وزارت اطلاع رسانی دولت چاد در بیانیه‌ای که به زبان‌های عربی و فرانسوی منتشر کرد، آورده است: دولت چاد دوباره موضع ثابت خود مبنی بر زندگی مسالمت‌آمیز میان دو کشور (فلسطینی- اسرائلی) راکه در واقع رعایت حقوق بین‌الملل است، اعلام می‌کند.

در ادامه بیانیه چاد آمده است: همواره موضع دائمی ما حمایت از توقف جنگ و تضمین حق ملت فلسطین در رقم زدن سرنوشت خود براساس موازین بین‌المللی بوده است.

چاد افزود: پایبندی ما به اصول کلیدی حقوق بین‌الملل مانع از آن خواهد شد که با هرگونه کوچ اجباری افراد از غزه موافقت کنیم یا در این فرایند سهمی داشته باشیم که خود از مصادیق نقض همین حقوق بین الملل خواهد بود.

چاد خواستار انتشار اطلاعات بصورت مسؤولانه شد و از رسانه‌ها خواست پیش از انتشار هرگونه اطلاعاتی که موجب سوء تفاهم می‌شود، از منبع انتشار آن اطمینان حاصل کنند.

وزارت امورخارجه رواندا دیگر کشور آفریقایی نیز ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی درخصوص گفت وگو تل آویو و این کشور برای انتقال ساکنان غزه به خاک آن را تکذیب کرد.

پیش از بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و تندرو کابینه رژیم صهیونیستی خواستار مهاجرت داوطلبانه ساکنان نوار غزه به کشورهای مختلف شد.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شنبه هفته گذشته درخصوص کوچاندن مردم فلسطین از نوار غزه اعلام کرد: باید مهاجرت داوطلبانه برای ساکنان نوار غزه ایجاد کنیم و کشورهایی را بیابیم که خواهان پذیرش آنها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha