۱۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85344958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رژیم صهیونیستی بدون توقف جنگ نمی‌تواند اسرای خود را زنده از غزه خارج کند

تهران- ایرنا- یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه گرفتار شده است، تاکید کرد که این رژیم بدون توقف تجاوزها، نمی‌تواند اسرای خود را زنده آزاد کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که پافشاری دولت واشنگتن بر مواضع خود، باعث می‌شود که تمام امت اسلامی نه تنها به رژیم صهیونیستی، بلکه به آمریکا هم به عنوان دشمن نگاه کند.

وی افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی با حمایت آمریکا و غرب، ۳۰ هزار نفر از مردم ما را در غزه به شهادت رسانده است.

ابوزهری اضافه کرد که جنبش حماس قوی‌تر از آن است که رژیم صهیونیستی بتواند آن را از بین ببرد، زیرا این جنبش بخشی اساسی از ملت فلسطین و امت اسلامی است.

این عضو حماس ادامه داد که اشغالگران در باتلاق غزه غرق شدند ‌و قبل از توقف جنگ و دادن بهای آن، نمی‌توانند اسرای خود را زنده آزاد کنند.

وی با بیان اینکه حماس از تمام ابتکار عمل‌ها استقبال و برای توقف تجاوزها علیه ملت فلسطین تلاش می‌کند، تاکید کرد که قبل از توقف تجاوزها علیه مردم فلسطین نمی‌توانیم به سمت هیچ توافقی حرکت کنیم.

اخیرا «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به سفر منطقه‌ای «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت: امیدواریم بلینکن از ۳ ماه گذشته درس گرفته و به خطاهای کشورش در حمایت از رژیم اشغالگر و تایید دروغ‌های آن که به قتل عام بی‌سابقه مردم فلسطین در غزه منجر شد، پی برده باشد.

هنیه تصریح کرد: همچنین امیدواریم بلینکن این بار در سفر خود به منطقه بر توقف جنگ در غزه در راستای پایان اشغالگری در کل سرزمین فلسطین متمرکز شود.

وی افزود: همچنان که از مسؤولان کشورهای اسلامی و عربی که قرار است با بلینکن دیدار کنند، انتظار داریم به واشنگتن اعلام کنند که ثبات و امنیت منطقه در گرو آرمان ملت فلسطین خواهد بود و این قضیه غیرقابل چشم‌پوشی است و ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن هرگز اجازه نخواهند داد این رژیم اشغالگر و جنایتکار در این سرزمین باقی بماند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی به تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف کردن عملیات مقاومت، بیش از ۹۰ روز است که در حال بمباران نوار غزه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۲۲ هزار و ۶۰۰ شهید و ۵۷ هزار و ۹۱۰ زخمی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha