واکسیناسیون فلج اطفال کودکان در کیش آغاز شد

کیش – ایرنا – رییس شبکه بهداشت کیش با اشاره به آغاز واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر پنج سال گفت: این طرح از امروز ۱۶ دی ماه آغاز شده و تا چهار روز دیگر ادامه خواهد داشت.

«اسد الله احمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در قالب این طرح به چهار هزار و ۱۱۲ کودک زیر پنج سال در کیش واکسن تزریق خواهد شد، افزود: سه هزار و ۹۰۱ کودک ایرانی و ۲۱۱ کودک نیز غیر ایرانی ساکن در جزیره مشمول این طرح خواهند بود.

وی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد که برخی بیماری‌های تقریبا ریشه کن شده به علت کاهش سطح واکسیناسیون مجددا در نقاط مختلف جهان مشاهده شوند؛ در همین راستا نیز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از این روند طرح واکسیناسیون فلج اطفال را در برخی از نقاط کشور مجددا شروع کرده است.

رییس شبکه بهداشت کیش با بیان اینکه طرح واکسن فلج اطفال کودکان کیش در ۲ مرحله انجام می‌شود، اضافه کرد: والدین می‌توانند برای واکسینه کردن کودکان خود به پایگاه‌های بیمارستان کیش، مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی، پایگاه بهداشت صدف، پایگاه بهداشت سحر، کلینیک امام رضا(ع)، کلینیک شهید ستاری پایگاه پدافند هوایی، بازار مرکز تجاری، میکا مال و مروارید و مساجد امام حسن (ع) و خاتم مراجعه کنند.

وی از آغاز مرحله دوم این طرح از ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح مدافعان سلامت علاوه بر پایگاه‌های سیار در چهار منطقه صفین قدیم و جدید، فاز آ و منطقه کرمانشاهان، شهرک‌های سحر، صبا و گیلان کیش نیز به صورت خانه به خانه کودکان را واکسینه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در این طرح ۱۰۰ نفر پزشک، کارشناس بهداشت و درمان، ناظر و نیروی خدماتی مشارکت دارند.

«پولیو» یا «فلج اطفال» یک بیماری ویروسی و به شدت ساری است که به ویژه در کودکان زیر پنج سال می‌تواند به ناتوانی دایمی جسمی و حتی مرگ منجر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha