۶۴ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در مرکز حوزه انتخابیه قائمشهر تایید شدند

ساری-ایرنا- رئیس ستاد مرکز حوزه انتخابیه قائمشهر با اشاره به اعلام فهرست افراد تایید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم از سوی هیات نظارت بر انتخابات، گفت: ۶۴ نفر از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ، تایید صلاحیت شدند.

جواد مولایی قرا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد کل ثبت نام کنندگان نهایی این دوره از این حوزه انتخابیه ۱۴۲ نفر بود که یک نفر قبل از بررسی صلاحیت توسط هیات اجرایی، انصراف داد.

وی ادامه داد: در بحث، عدم احراز و عدم تایید تعداد ۳۵ نفر هم توسط اعضای هیات اجرایی اعلام شده بود.

وی افزود: از این تعداد ۲۴ نفر اعتراض خود را به هیات نظارت استان اعلام کردند و تعداد ۲ نفر هم قبل از بررسی صلاحیت توسط هیات نظارت، انصراف دادند.

فرماندار قائمشهر با اشاره به این موضوع که، صلاحیت تعداد ۱۲۶ داوطلب توسط هیات نظارت استان مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: از این تعداد، ۶۴ داوطلب صلاحیت شان تایید و تعداد ۴۱ نفر عدم تایید صلاحیت و ۲۱ نفر هم عدم احراز و عدم ثبت پنج سال سابقه اجرایی شان اعلام شد.

مولایی قرا ادامه داد: داوطلبان عدم احراز و عدم تایید تا ۱۹ دی ماه می توانند به صورت مجازی، اعتراض خود را به شورای نگهبان کشور ارائه دهند.

۶۴ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در مرکز حوزه انتخابیه قائمشهر تایید شدند

به گزارش ایرنا، ‌ مازندران ۹حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی دارد که در این میان حوزه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ یکی از پُرتراکم ترین حوزه در زمان پیش ثبت نام، ‌ثبت نام نهایی و اعلام تایید نهایی داوطلبان انتخابات به شمار می رود.

هیات اجرایی انتخابات در استان، پس از بررسی شرایط مقدماتی نامزدها از بین ۷۴۸ نفری که نام‌نویسی کرده بودند صلاحیت ۵۲۹ نفر را تایید کرد که از بین این ۵۲۹ نفر با نظر هیات نظارت بر انتخابات کشور اکنون ۳۷۷ نفر از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران به دور نهایی رقابت انتخاباتی راه یافتند.

مازندران دارای ۱۲ کرسی نمایندگی از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی است که سه حوزه «ساری و میاندورود»، «بابل» و «قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ» ۲ کرسی در مجلس دارند و ۶ حوزه دیگر شامل حوزه‌های انتخابیه «رامسر، تنکابن و عباس‌آباد»، «نوشهر، چالوس و کلاردشت»، «نور و محمودآباد»، «فریدونکنار و بابلسر»، «آمل» و «نکا، بهشهر و گلوگاه» دارای یک نماینده در بهارستان هستند.

طبق برنامه زمانبندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۶۱ شهر و حدود سه هزار روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha