ایرلند: غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از فلسطین است/غیرقابل قبول بودن اظهارات وزیران اسرائیلی

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه ایرلند در واکنش به سخنان دو وزیر اسرائیلی درباره کوچاندن مردم غزه تصریح کرد که این باریکه بخشی جدایی‌ناپذیر از یک کشور فلسطینی در آینده خواهد بود و هرگونه پیشنهاد دیگری قابل قبول نیست.

به گزارش ایرنا، مایکل مارتین روز شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: با ورود به سال جدید و سومین ماه از جنگ در غزه، نیاز به آتش‌بس فوری بشردوستانه، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها و دسترسی کامل، سالم و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه، بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

وی درباره گسترش دامنه‌ درگیری‌ها در منطقه هشدار داد و گفت که این مساله می‌تواند «پیامدهای مخربی برای منطقه و جهان به همراه داشته باشد. من از همه طرف‌ها در منطقه می‌خواهم که خویشتنداری و از تشدید تنش‌ها اجتناب کنند.»

وی ادامه داد: مثل همیشه، این فقیرترین و آسیب پذیرترین جوامع - در خاورمیانه، آفریقا و در سطح جهان - هستند که به‌شدت آسیب دیده‌اند و این مسیر باید معکوس شود. جامعه بین‌المللی، از جمله کشورهای منطقه، باید تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ غزه را دوبرابر کنند. »

وزیر امور خارجه ایرلند همچنین عنوان کرد که برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه باید گام‌های مشخصی برداشته شود. به تعبیر وی، صلح در منطقه «تنها از طریق تعهد جدی و پایدار به راه‌حل دو دولتی امکان‌پذیر است.»

وی در پایان این بیانیه تاکید کرد: اظهارات اخیر وزرای دولت اسرائیل مبنی بر اسکان مجدد فلسطینیان در خارج از غزه غیرقابل قبول و تحریک‌کننده است. غزه سرزمین فلسطین است و بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور آینده فلسطین است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم چندی پیش اظهارات وزیران رژیم صهیونیستی درباره کوچاندن مردم غزه را بشدت محکوم کرد. جوسپ بورل با بیان اینکه کوچاندن اجباری نقض فاحش حقوق بین‌الملل و ممنوع است، به مقام‌های صهیونیستی هشدار داد که مراقب اظهارات خود باشند.

این درحالیست که وزیران افراطی کابینه نتانیاهو از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، کوچ اجباری فلسطینیان ساکن غزه به مصر و دیگر نقاط دنیا را خواستار شده‌اند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دوشنبه با اشاره به حملات همه‌جانبه این رژیم به نوار غزه گفت که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورها است.

وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دو روز پیش اظهارات وزرای اسرائیلی را «تحریک آمیز و غیرمسوولانه» خوانده و رد کرد. با این حال جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای آمریکا را مسؤول تشویق رژیم صهیونیستی در پیشبرد طرح کوچاندن مردم غزه دانست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم در بیانیه‌ای اعلام کرد «اظهارات سران کابینه اشغالگر فاشیست درباره کوچاندن مردم فلسطین و سخنان تروریستی اخیر بن گویر درباره کوچاندن فلسطینیان از غزه و ایجاد شهرک در آنجا، خیالاتی است که محقق نخواهد شد».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha