آوارگی اجباری مردم غزه مصداق بارز نسل کشی است

تهران- ایرنا- نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو در خصوص سیاست رژیم صهیونیستی در کوچاندن مردم غزه نوشت: آوارگی اجباری مردم فلسطین از نوار غزه مصداق بارز نسل کشی است و پاکسازی قومی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی به حساب می آید.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو عصر پنجشنبه با انتشار پیامی نسبت در صفحه رسمی خود در فضای مجازی در خصوص اظهارنظر برخی مقامات ارشد رژیم اسراییل در خصوص کوچاندن مردم غزه نوشت: «آوارگی اجباری مردم غزه مصداق بارز نسل کشی است. پاکسازی قومی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است. جامعه بین المللی باید متحد شده و از حق مردم غزه برای ادامه زندگی در سرزمین خود دفاع کند.»

وزیران افراطی کابینه نتانیاهو از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، کوچ اجباری فلسطینیان ساکن غزه به مصر و دیگر نقاط دنیا را خواستار شده اند؛ وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به تازگی با اشاره به حملات همه‌جانبه این رژیم به نوار غزه گفت که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورها است.

وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند.

این درحالیست که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دو روز پیش اظهارات وزرای اسرائیلی را «تحریک آمیز و غیرمسوولانه» خواند و رد کرد. با این حال جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای آمریکا را مسئول تشویق رژیم صهیونیستی در پیشبرد طرح کوچاندن مردم غزه دانست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم در بیانیه‌ای اعلام کرد «اظهارات سران کابینه اشغالگر فاشیست درباره کوچاندن مردم فلسطین و سخنان تروریستی اخیر بن گویر درباره کوچاندن فلسطینیان از غزه و ایجاد شهرک در آنجا، خیالاتی است که محقق نخواهد شد».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha