در سفر استانی رییس جمهور به زنجان؛ ۱۵۳ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند

زنجان - ایرنا - ۱۵۳ زندانی جرائم غیر عمد در دومین سفر استانی رییس جمهور به زنجان در آیینی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس ارتباطات نهاد ریاست جمهوری آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دادگستری زنجان در آیین آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت که عمل به دستورهای دین مبین اسلام و مقررات اسلامی راهنمایی برای زندگی سعادتمند است و عدول از این دستورها مشکلاتی برای جامعه در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق با اشاره به آیه ۲۸۲ سوره بقره در مورد انجام داد و ستد و ضرورت مکتوب کردن معاملات افزود که عمل به این دستورها موجب سعادت جامعه و گرفتار نشدن مردم در مطالبات مالی است، چرا که بخشی از پرونده‌های دادگستری استان در خصوص مسائل مالی است.

رئیس کل دادگستری زنجان موضوع مهریه‌های سنگین را از دیگر گرفتاری‌های جامعه بیان کرد و گفت: مهریه های سنگین از گرفتاری‌ها و مشکلات جوانان امروز جامعه است که بخشی از آن ناشی از مشکلات اقتصادی و بخش مهم دیگر فاصله گرفتن از دستورهای اسلامی و توجه به الگوهای فرهنگ غرب است، بنابر این سبک زندگی ائمه اطهار(ع) سرمشق خوبی برای همه است.

وی یادآور شد: در سالروز ‌ولادت حضرت فاطمه (س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ۴۳ محکوم غیر عمد مالی با کمک همکاران قضایی استان، کمک نیکوکاران و گذشت شکات از زندان آزاد شدند.

حجت الاسلام ‌والمسلمین فرجی برحق خاطر نشان کرد: امروز هم همزمان با سفر رئیس جمهور به استان و با کمک خیران، مقام‌های قضایی و گذشت شکات زمینه آزادی ۱۱۰ محکوم غیرعمد نیز فراهم شد که ۲۰ زندانی به صورت نمادین آزاد شدند و مابقی در روزهای آینده آزاد خواهند شد که به این ترتیب مجموع زندانی های جرایم غیرعمد به ۱۵۳ نفر رسید.

این مسوول یادآور شد که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان زنجان به همه زندانیان مشمول یک هفته مرخصی داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha