جشنواره ملی عکس میراث ماندگار نماد تمدن و هنر ایرانی است

بیرجند - ایرنا - وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی نماد تمدن، معماری و هنر ایرانی است که طی سال‌ها توسط مردم این خطه پرتلاش خلق شده و به یادگار مانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا عزت‌الله ضرغامی روز شنبه در بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی که در محل بنای تاریخی ارگ کلاه فرنگی بیرجند برپا شد، افزود: باید محلی برای نمایش دائمی این عکس‌ها در نظر گرفته شود و در قالب کتاب نفیسی چاپ شود.

وی جشنواره ملی عکس میراث ماندگار را یک جشنواره خلاقانه دانست و اظهار کرد: در این جشنواره ظرفیت‌های بی‌نظیر خراسان جنوبی به خوبی در قالب تصاویر زیبا و گویا به تصویر کشیده شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: تماشای این تصاویر مانند بازدید از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، طبیعت، صنایع‌دستی و مردم شناسی سراسر استان بود.

وی عنوان کرد: عکس‌های این نمایشگاه بسیار باکیفیت و شبیه تابلوی نقاشی هستند و همچنین زندگی در این عکس‌ها جریان دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی هم گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده نمایشگاه این جشنواره در مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه و هشت مرکز استان کشور به نمایش در خواهد آمد.

هادی شاهوردی افزود: دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی، خردادماه امسال با حضور ۷۵ عکاس مطرح کشوری و استانی برگزار شد.

وی ادامه داد: عکاسان ۲ روز در بیرجند و ۲ روز در قالب اردوهای جداگانه به ۱۰ شهرستان استان سفر کردند و در سه بخش جداگانه با هم به رقابت پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: خروجی جشنواره، ۲ هزار ۵۵۰ عکس با کیفیت بود که ۱۰۰ عکس توسط هیات داوران به عنوان عکس‌های برتر انتخاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha