هتک حرمت مکرر و هدفمند اشغالگران صهیونیست به مزار شهدا و قبرستان‌های غزه
تخریب قبرستان ها و هتک حرمت شهدا و متوفیان غزه توسط اشغالگران صهیونیست

تهران – ایرنا – دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی با نبش مزارهای شهدای غزه، اقدام به سرقت پیکرهای شهدا کرده و آنها را مورد هتک حرمت قرار می دهد و فلسطینی ها برای در امان ماندن از این جنایات، اقدام به برپایی قبرستان های غیر رسمی در منازل و تالارهای مراسمات کرده اند.

به گزارش ایرنا، دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در ادامه تأکید کرد که هتک حرمت ارتش رژیم صهیونیستی به حداقل ۱۲ قبرستان در نوار غزه و خاکبرداری آن توسط بولدوزرهای اشغالگران را ثبت کرده است.

براساس گزارش این نهاد حقوق بشری، اشغالگران در جریان این عملیات، قبرهای فلسطینی ها را نبش و تخریب کرده اند و با خودروها و ماشین آلات نظامی اقدام به له کردن پیکرهای شهدا و حتی تکه تکه کردن آنها و دزدیدن شماری از پیکرها کرده اند.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه افزود: حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه، از جمله قبرستان ها منجر به ایجاد حفره های بسیار بزرگ در داخل آنها شده است. به طوری که دهها قبر در داخل حفره ها، تخریب شده و بر اثر آن، بقایای پیکرهای شهدا تکه تکه شده و حتی برخی اجساد ناپدید شده است.

بنا به اعلام این نهاد بین المللی، به دلیل دشواری در دسترسی به قبرستان های رسمی و حملات مکرر اشغالگران به آنها، بیش از ۱۲۰ قبرستان غیر رسمی در مناطق مختلف نوار غزه ایجاد شده است.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در پایان تأکید کرده که رژیم صهیونیستی، به طور برنامه ریزی شده و هدفمند، اقدام به هتک حرمت شهدا و درگذشتگان فلسطینی و قبرهای آنها می نماید و کلیه اصول و قوانین بین المللی و انسانی و همچنین اصول جنگ درباره ضرورت حفظ حرمت قبرستان ها در جنگ ها و درگیری های مسلحانه را زیرپا می گذارد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳)آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه تحت محاصره است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون، ۲۲ هزار و ۶۰۰ فلسطینی شهید و ۵۷ هزار و ۹۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha