عملکرد مناسب دستگاه‌های اجرایی سبب مشارکت حداکثری در انتخابات می‌شود

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: عملکرد مناسب دستگاه‌های اجرایی و مردم‌داری آنها سبب مشارکت حداکثری در انتخابات اسفند امسال می‌شود و لازم است مسوولان درباره این موضوع اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا مرتضوی شنبه شب در جلسه شورای اداری استان اصفهان افزود: نهادهای مختلف و دستگاه های اجرایی باید همه همت و تلاش خود را برای برگزاری انتخابات باشکوه داشته باشند و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین درباره اقدام‌های انجام شده در دستگاه‌های اجرایی مختلف، اظهار کرد: دستگاههای اجرایی و نهادها باید در حوزه‌های ماموریتی و تاثیر اداری و اجتماعی همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای برگزاری انتخابات امسال به کار بگیرند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی با عملکرد و گزارش مناسب و ارتباط مطلوب با مردم می‌توانند ضمن جلب اعتماد مردم، زمینه ساز مشارکت حداکثری باشند، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از طریق برقراری ارتباط با رسانه‌ها و فضای مجازی این موارد بویژه اطلاع رسانی درباره عملکرد خود و برقراری ارتباط با مردم را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان در تلاش هستند با ایجاد فضای یاس و نااُمیدی میزان حضور مردم در انتخابات کاهش یابد،نقش ما در جبهه انقلاب اسلامی این است که همه به میدان بیاییم و برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برنامه ریزی و اقدام کنیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: لازم است در ایام نزدیک انتخابات درباره سخنان و اظهارنظرها مراقبت لازم انجام شود تا دستاوردهای استان در بخش‌های مختلف تحت تأثیر قرار نگیرد.

مرتضوی با اشاره به ۱۵ دی سالروز تاسیس هسته گزینش، گفت: عملکرد هسته‌های گزینش باید به گونه ای باشد که از افراط و تفریط جلوگیری شود و نگاه عالمانه به آن وجود داشته باشد.

وی هدف از فعالیت هسته‌های گزینش را تامین نیروهای انسانی خیرخواه، عالم، متخصص، متعهد و علاقه‌مند به پیگیری کار مردم دانست و افزود: هسته‌های گزینش با ساز و کاری که پیدا کرده اند به بالندگی رسیده‌اند و لازم است دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را برای کاهش مشکلات آنها داشته باشند.

استاندار اصفهان همچنین با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانون بودجه، خاطرنشان کرد: طبق جلسه اخیر با برخی از وزیران مقرر شد دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های قابل افتتاح خود تا پایان امسال را اعلام کنند تا اعتبار لازم برای تکمیل آنها تامین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: انتخاباتی که با چهار اصول امنیت، رقابت، مشارکت و سلامت برگزار شود پشتوانه نظام خواهد بود و این راهبردها در استان اصفهان مد نظر قرار گرفته است.

محمدرضا جان‌نثاری با بیان اینکه تلاش کردیم تا فرایند انتخابات به‌صورت شفاف و با حضور فعال رسانه‌های استان انجام شود، افزود: فرایند انتخابات در استان اصفهان تا کنون طبق تقویم آن و به‌صورت دقیق و صحیح طی شده است.

وی همچنین با یادآوری برخی از ماده‌های قانون انتخابات، تاکید کرد: لازم است از هرگونه جانبداری و موضع گیری له یا علیه نامزدهای انتخابات پرهیز شود اما طبق قانون جدید، امکانات استان می‌تواند در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

جان‌نثاری تصریح کرد: نامزدهای انتخابات باید در سخنرانی های خود حفظ امنیت و انسجام ملی را در نظر بگیرند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha