تاکید استاندار قم بر استفاده از ظرفیت مولدسازی در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام

قم- ایرنا- استاندار قم بر لزوم تسریع و استفاده بهینه از منابع مولد سازی دارایی‌های دولت در قم تاکید کرد و گفت: مولدسازی یکی از مهم‌ترین منابع استان برای توسعه و اتمام پروژه های نیمه کاره است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمد آقامیری در یازدهمین کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت، افزود: دستگاه‌ها باید منابع خود را به شکل شفاف در اختیار سامانه تخصصی مولد سازی قرار دهند و برای این امر نیز نگاه توسعه ای و فرابخشی داشته باشند زیرا اگر قرار باشد مشکلات استان را حل کنیم نیازمند توجه ویژه به بحث مولدسازی هستیم.

استاندار قم گفت: مولدسازی به معنی فروش اموال نیست بلکه به دنبال رونق و ایجاد فضای بهتر از امکانات دولتی است که گاهی با فروش و گاهی با بسته های رونق و... از این اموال به شکل بهینه استفاده می‌شود.

آقامیری با ذکر این مطلب که اموال آموزش و پرورش و علوم پزشکی باید در مسیر توسعه همان ارگان هزینه شود، خاطرنشان کرد: تکلیف قانونی بر این منوال است ولی باید توجه کنیم در مناطقی مثل برخی روستاها که نیاز به مدرسه نیست می‌توانیم با کاهش فضای آموزشی مدارس فرسوده و تبدیل آن به اماکن فرهنگی - ورزشی دانش آموزان، زمینه استفاده بهتر از آنها را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از مسایل بسیار مهمی که در زمینه مولدسازی و استفاده از منابع سازمانی باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله وقف و نیت واقف است. در سازمان‌هایی چون دانشگاه علوم پزشکی و... که شاهد تعدادی از مراکز وقفی هستیم حتما باید به این امر توجه کنیم.

وی ادامه داد: نیت واقف بسیار مهم است و اگر قصد استفاده بهینه از فضای وقفی را داریم حتما باید با مذاکره و تبیین شرایط برای واقف اجازه تغییر کاربری را از وی اخذ کنیم.

آقامیری عنوان کرد: مدیران دولتی باید با پیش فرض اولویت‌های جدی استان در زمینه های مختلف، زمینه مولد سازی اموال دولت را ایجاد کنند زیرا این امر از تکالیف مهم دولتی و منبع مهمی برای تامین بودجه پروژه‌های مختلف استان است.

وی در پایان بر عزم جدی بر برخورد با بانک‌هایی که منابع استان را در داخل هزینه نمی‌کنند عنوان کرد: اگر نیمی از منابعی که بانک های خصوصی که از مال مردم قم تجمیع و در قم خرج نکرده اند به پروژه‌ها و مجموعه نیازمندی‌های استان تزریق شود، بخش عظیمی از مشکلات این پروژه ها که درگیر منابع مالی است حل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha