هشت هزار میلیارد ریال طرح آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

گچساران- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت هزار میلیارد ریال طرح در زمینه نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

سید رضا حسینی نیک روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هم اکنون بیش از ۶۵ طرح آموزشی در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

وی بیان کرد: این تعداد طرح ها با اعتباری بیش از هشت هزار میلیارد ریال و پیشرفت ۳۰ تا ۷۰ درصد در حال ساخت یا تکمیل است.

حسینی نیک ابراز کرد: این طرح ها در زمینه تخریب و بازسازی، محرومیت زدایی و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی است.

وی تصریح کرد: مدرسه ۹ کلاسه چهار بیشه گچساران،، سالن آمفی تئاتر باشت، مجتمع بزرگ الزهرا یاسوج، مدرسه ۱۷ کلاسه امام علی یاسوج و خوابگاه دانش آموزشی دیشموک از مهمترین طرح های آموزشی در دست ساخت در این استان است.

اختصاص ۱۱ هزارمیلیار ریال به طرح های آموزشی از محل دور دوم سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱ هزارو ۵۰۰ میلیار ریال از محل دور دوم سفر رئیس جمهور برای توسعه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

حسینی نیک اظهار کرد: از این میزان اعتبار بیش از چهار هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال برای طرح های آموزشی در دست ساخت در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین از این میزان اعتبارات ۵۰۰ میلیار ریال برای تکمیل دانشگاه فرهنگیان، ۱۵۰ میلیارد ریال سالن سالن آمفی تئاتر سی سخت، ۳۰۰ میلیارد ریال برای هنرستان فنی شهرستان مارگون در نظر گرفته شد.
حسینی نیک افزود: همچین چهار هزار میلیارد ریال از اعتبارات اختصاص یافته از محل دور دوم سفر رئیس جمهور برای ساخت طرح های آموزشی جدید این استان در نظر گرفته شد.

دولت سیزدهم هشت هزار میلیارد ریال طرح آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا کرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از هشت هزار میلیارد ریال طرح آموزشی در مناطق مختلف و محروم این استان در دولت سیزدهم اجرا شد.

وی بیان کرد: این طرح های آموزشی در قالب ۶۰۰ کلاس درس بوده که در این زمینه ۲۰۰ واحد آموزشی ساخته شد.

حسینی نیک ابراز کرد: بیش از ۸۰ درصد از این فضای های آموزشی به کمک خیرین ساخته شده است.

وی اظهار کرد: همچنین این دولت برای بحث تعمیرات و احداث سرویس های بهداشتی در مدارس کارهای خوبی آغاز داد و ردیف خاص بودجه ای تعریف شد.

هم اکنون بیش از سه هزارو واحد آموزشی در این استان وجود دارد که ۲ هزار ۸۰۰ مرکز آن در قالب ۹ هزار کلاسه درس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.

از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha