افتتاح طرح‌های کشاورزی به ارزش ۲۸ هزار میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به زنجان

زنجان - ایرنا - همزمان با دومین سفر رییس جمهور به استان زنجان هفت طرح در بخش کشاورزی به ارزش نزدیک ۲۸ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا،‌تولید در بخش کشاورزی یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت کشور است و خوداتکایی در بخش کشاورزی اهمیت خاصی دارد و با توجه به ظرفیت‌های بزرگ موجود در کشور می‌توانیم در زمینه امنیت غذایی به خوداتکایی برسیم که این مهم از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم است.

رئیس جمهور نیز جهش تولید، خوداتکایی در کشاورزی و امنیت غذایی کشور را مستلزم رویکرد جهادی همه بخش‌ها در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و همچنین فعالان این عرصه دانسته‌ و تاکید دارد که برای جهاد در این مسیر باید تلاش‌ها بیشتر شود.

در این راستا همزمان با دومین سفر رییس جمهور به استان زنجان هفت طرح در بخش کشاورزی به ارزش نزدیک ۲۸ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

در دور نخست سفر استانی رییس جمهور به زنجان ( آبان ماه سال ۱۴۰۰ ) در بخش کشاورزی این استان طرح هایی جهت توسعه و رشد کشاورزی با مدیریت مصرف آب و ایجاد زیرساختهای لازم برای افزایش تولید،‌ رسیدن به خودکفایی در محصولات باغی و زراعی و فراهم شدن بستر صادرات تولیدات مصوب شد که هم اکنون بسیاری از این مصوبات محقق شده است

افتتاح طرح‌های کشاورزی به ارزش ۲۸ هزار میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به زنجان

دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور با حضور رئیس جمهور در زنجان افتتاح شد

دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان روز شنبه با حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در شهر هیدج افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این گلخانه به آخرین فناوری‌های روز دنیا مجهز است و در وسعت ۶۰ هکتار زمین و ۳۰ هکتار سطح زیر کشت، انواع محصولات کشاورزی در آن تولید می‌شود.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاوری استان زنجان ۱۵ هزار تن ارزش فعلی تولیدات این گلخانه است و هفت هکتار دیگر آن در دست احداث است که به آن اضافه خواهد شد.

با افتتاح این گلخانه برای ۵۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد خواهد شد و در این میان کشت محصولات در این گلخانه به صورت سفارشی و برای صادرات به روسیه است.

این شهرک گلخانه‌ای توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های کشاورزی استان احداث و پس از اهلیت سنجی به شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.

محصولات زیر کشت این مجتمع گلخانه‌ای شامل فلفل‌ دلمه‌ای، گوجه‌ فرنگی و توت‌ فرنگی و دیگر محصولات است.

https://irna.ir/xjPrvt

افتتاح طرح‌های کشاورزی به ارزش ۲۸ هزار میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به زنجان

سرمایه گذاری ۱۱۰ هزار میلیارد ریالی دولت سیزدهم در بخش کشاورزی زنجان

استاندار زنجان با اشاره به توانمندی های کشاورزی زنجان، گفت: در دولت سیزدهم ۱۱۰ هزار میلیارد ریال در کشاورزی این استان سرمایه گذاری شده است.

محسن افشارچی افزود: در ابتدای مسوولیتم در دولت سیزدهم به اندازه یک ماه گندم در سیلوهای استان ذخیره داشتیم و پس از آن دولت قیمت گندم تضمینی را افزایش داد و این امر موجب رشد ذخیره سازی این محصول استراتزثژیک در استان ذخیره شد.

وی ادامه داد: امسال نیز ۴۳۰ هزار تن گندم در استان خریداری شد.

استاندار زنجان گفت: برای تامین آب شرب و کشاورزی در شهرستان خدابنده نیازمند مطالعات ساخت ۲ سد و در شهرستان زنجان نیز برای ساخت سد بعثت و در طارم برای ساخت سد کلوچ نیازمند آغاز عملیات اجرایی هستیم.

https://irna.ir/xjPs۲۷

افتتاح طرح‌های کشاورزی به ارزش ۲۸ هزار میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به زنجان

سامانه‌های نوین آبیاری زنجان در سطح یک هزار هکتار افتتاح شد

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به زنجان، سامانه‌های نوین آبیاری استان در سطح یک هزار هکتار با حضور صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این سامانه‌های نوین آبیاری در قالب ۵۶ پروژه با پرداخت تسهیلاتی به مبلغ چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افتتاح چندین طرح کشاورزی همزمان با سفر رییس جمهور به استان، گفت: در مجموع میزان کل اعتبار هزینه شده برای طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح سازمان جهاد کشاورزی در دور دوم سفر رییس جمهور به استان ۲۷ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال است.

روح الله حسنی اظهار کرد: : اختصاص مبلغ یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل سامانه‌های نوین آبیاری توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۱۰ بند ذخیره آب(معیشتی) استان، ۱۵۰ میلیارد ریال برای انتقال آب کشاورزی به اراضی پایاب سد کینه ورس، ۵۵ میلیارد ریال برای انتقال آب شرب به ۶ قشلاق عشایر استان، ۷۵ میلیارد ریال برای تکمیل راه های عشایری استان، ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت شهرکهای کشاورزی، ۱۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز ناوگان مبارزه با آفات عمومی، ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه نهالستان مادری استان، یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، ۳۰ میلیارد ریال برای توسعه باغهای زیتون و بررسی صدور مجوزهای اکتشافات معدنی و رفع موانع موجود در مناطق مورد نظر استان از طرح های مصوب در دور نخست سفر رییس جمهور به زنجان بود.

https://irna.ir/xjPrjT

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha