۸۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در میرجاوه تامین شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تامین ۸۰ هکتار زمین در میرجاوه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت واحدهای ویلایی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا عطاء اله اکبری در جلسه شورای مسکن میرجاوه که با حضور نماینده حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرماندار، رئیس بانک مسکن و جمعی از مسوولان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: طی تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن مقرر شد بخشی از واحدهای نهضت ملی این شهرستان برای آن دسته از افرادی که امکان ساخت ندارند توسط این نهاد احداث شود.
وی از پیشتازی میرجاوه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: تاکنون ۵۷۹ پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان صادر شده است.
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت مسکن به قیمت زمین برمی‌گردد، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن زمین را به صورت رایگان در اختیار متقاضی قرار داده می‌شود و متقاضی نیز با دریافت تسهیلات و آورده خود می‌تواند اقدام به ساخت مسکن در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کند.
وی تاکید کرد: در مجموع تاکنون زمین برای ساخت ۹ هزار و ۴۷۱ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در سیستان و بلوچستان واگذار شده است.
اکبری تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن با توسعه افقی شهرها این امکان فراهم شده که زمین‌هایی را وارد محدوده شهرها کرد و از این طریق می‌توان با واگذاری زمین به متقاضیان زمینه برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم شده و در نتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند.
وی با بیان اینکه در شهرهایی که مشکل زمین ندارند این طرح قابلیت اجرایی شدن دارد، خاطر نشان کرد: توسعه افقی شهرها می‌تواند نخستین قدم باشد اما تا حدی که طبق طرح جامع نیاز به بلندمرتبه‌سازی نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha