۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85346365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دلفان لرستان فعال است

خرم آباد- ایرنا - رییس دادگستری دلفان گفت: ۲ شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در این شهرستان تشکیل شده و فعال است.

فریدون کوشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور شعبه ۱۰۳دادگستری و شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی دلفان برای رسیدگی به جرائم و پرونده های انتخاباتی فعالیت دارند.

وی با تاکید بر رعایت اصلی بی طرفی مدیران در انتخابات افزود: مدیران دولتی حق تبلیغ به نفع یا علیه کاندیداهای انتخاباتی را ندارند و در این خصوص فعالیت آنها توسط ستاد پیشگیری و دستگاه های نظارتی رصد و با مدیران خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده غیرقانونی از اموال و امکانات دولتی برای تبلیغ یا علیه نامزد خاص ممنوع است تاکید کرد: رعایت اصل بی طرفی و سلامت انتخابات مدنظر همه باشد چراکه تلاش ما برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور با حضور حداکثری مردم است.

یونس آزادپور دادستان دلفان نیز به ایرنا گفت: مدیران ادارات باید به قوانین انتخابات احترام گذاشته و از نامزد خاصی حمایت نکنند.

وی با بیان اینکه تبلیغ انتخاباتی در ادارات ممنوع است تاکید کرد: هیچکس حق تخریب یا حمایت از کاندیداها را در محیط اداری ندارد و نباید امکانات ادارات برای نامزدی خاص باشد بنابراین در صورت مشاهده و یا اعلام گزارش چنین عملی، مجازات قانونی در انتظار افراد خاطی خواهد بود.

به گزارش ایرنا شهرستان های دلفان و سلسله یک حوزه انتخابیه محسوب می شوند و دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند که صلاحیت ۲۱نامزد انتخاباتی در این حوزه برای انتخابات امسال به تایید هیات مرکزی نظارت بر انتخابات رسیده است.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند امسال در کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha