توسعه پایدار نیازمند درآمدزایی است

قشم - ایرنا - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری های وزارت کشور با بیان اینکه توسعه پایدار نیازمند درآمدزایی است، گفت: برای رسیدن به این مهم باید حصارهای افکار و اندیشه های صرفا عمرانی در ذهن دهیاران شکسته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهیار نورعلی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی اقتصادی همایش مدیران کل دفاتر امور روستایی استانداری های کشور که به میزبانی استان هرمزگان و با حضور مسوولین عالی رتبه پست بانک کشور در جزیره قشم در حال برگزاری است، اظهار داشت: اینکه بخش عمده فعالیت‌های پست بانک در روستاها عرضه می‌شود از منظر محرومیت زدایی و کمک به تعمیق توسعه روستایی بسیار ارزشمند بوده و این خدمات باید در راستای توانمندسازی سازی روستاییان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کمتر کشوری به اندازه ایران در مناطق روستایی، زیرساخت ایجاد کرده است، گفت: توسعه زیر ساخت ها تاکنون خوب انجام شده و ادامه آن قابل تقدیر است اما باید کنار آن توسعه اقتصادی را نیز در نظر گرفت و موجبات رونق اقتصادی روستاها رو فراهم کرد.

توسعه پایدار نیازمند درآمدزایی است

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه باید کاری کنیم که نقش مولد بودن روستاها تقویت شود، افزود: توسعه روزافزون راه آسفالت در روستاها و توسعه کیفی اتفاق مبارکی در کشور است اما نباید از امر رونق اقتصادی روستاییان غافل شد و برای این منظور پست بانک باید طبق تفاهم نامه با سازمان عمل و مسیر طرح های اجرایی روستاها در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی را تسهیل کنند.

نورعلی توضیح داد: مدیران کل امور روستایی استانداری ها باید کمک کنند حصار فکری صرفا عمرانی در ذهن دهیاران شکسته شود و به سمت توسعه کیفی، تأمین معیشت روستاییان و اشتغال پایدار قدم برداشته شود.

برای احداث دانشکده کشاورزی گوربند شهرستان میناب مساعدت می کنیم

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی کشور گفت: در ادامه ایفای مسوولیت های اجتماعی بانک کشاورزی، برای احداث دانشکده کشاورزی دهستان گوربند از توابع شهرستان میناب با توجه به ظرفیت های خاص کشاورزی این منطقه مساعدت می کنیم.

ناصر سیف الهی در ادامه این نشست تصریح کرد: در ادامه ایفای مسوولیت های اجتماعی بانک کشاورزی در هرمزگان این بانک در نظر دارد مساعدت های لازم را در حد توان برای راه اندازی و احداث دانشکده کشاورزی را در دهستان گوربند انجام دهد.

وی افزود: بانک کشاورزی در خصوص احداث و تجهیز دانشکده کشاورزی دهستان گوربندی در حد مقدور در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود اقدام خواهد کرد.

سیف الهی گفت: با توجه به اینکه شرق استان هرمزگان به عنوان قطب کشاورزی بوده و دهستان گوربند یکی از مهمترین مراکز تولید صیفی جات خارج از فصل در کشور می باشد، نیاز آموزش و مهارت های آکادمیک جهت افزایش و ارتقای تولید محصولات کشاورزی در این منطقه احساس می‌شود که بانک‌کشاورزی سعی دارد مساعدت لازم را در این رابطه انجام دهد.

دهستان گوربند از توابع شهرستان میناب حدود ۱۱ هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارد که هرساله حدود یک چهارم این اراضی زیر کشت می رود و می‌توان در قالب طرح تکام و توسعه علمی مباحث کشاورزی در منطقه این درصد بهره گیری را افزایش چشم گیری داد.

همایش کشوری و ۲ روزه مدیران‌ کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها کشور به میزبانی استان هرمزگان در جزیره قشم در حال برگزاری است.

در این همایش، مباحث مهمی در خصوص سرمایه گذاری، اقتصاد، اشتغال، امور فنی و همچنین هماهنگی های لازم در زمینه اجرای طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) در روستاها مطرح و مورد بررسی و واکاوی کارشناسی قرار می‌گیرد.

رییس و معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، قائم مقام و رییس قرارگاه جهادی وزارت کشور، استاندار هرمزگان، مدیران عالی بنیاد مسکن، بانک کشاورزی و پست بانک کشور از میهمانان این همایش ۲ روزه هستند.

این نشست کشوری با برگزاری جلسات کارگروه تخصصی چهارگانه از امروز شنبه آغاز و با شروع عملیات اجرایی اسکله گردشگری دهیاری تنبان جزیره قشم، نشست های مشترک مختلف با مدیران عالی رتبه بنیاد مسکن، پست بانک ایران و بانک کشاورزی برگزار خواهد شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha