این سرویس در ابتدای شکلگیری تنها محدود به مناطقی که تپسی مشغول ارائه خدمات درونشهری بود میشد، اما آخرین اطلاعات حکایت از گسترش این خدمات به سرتاسر کشور دارد. به این ترتیب کاربران میتوانند برای سفر به استانهای مجاور و همچنین مسافتهای طولانیتر تا 500 کیلومتر از محصول بینشهری تپسی استفاده کنند.
رشد 10 برابری تعداد سفرها در عرض یک سال
طبق گزارش منتشرشده، از ابتدای شکلگیری این محصول که با اربعین سال 1401 همزمان بود، تپسی رشدی 10 برابری را در تعداد سفرهای محصول جدیدش تجربه کرده است. این در حالی است که آغاز کمپینهای این شرکت برای ترویج سرویس بینشهری از اردیبهشت 1402 آغاز شد که در نتیجه، آمار فروش در عرض 4 ماه، رشدی مشابه 7 ماه قبل داشته است.
بیشترین جابجایی بینشهری در مسیر قم-تهران
آمار مسیرهای پرتردد سرویس بینشهری بخش دیگر این گزارش است. طبق این اطلاعات، تردد بین دو شهر تهران و قم با فاصله زیاد به نسبت سایر مسیرها در صدر جدول قرار دارد. به عبارتی دیگر، آمار مسیرهای قم-تهران و تهران-قم با مجموع 26 درصد از حجم سفرهای تپسی بینشهری، از نیاز شهروندان قم به رفتوآمد بیشتر با تهران حکایت دارد. همچنین حضور مسیر مشهد-نیشابور در لیست مسیرهای پرتردد در شرایطی که شهرهای تهران و کرج، دست کم مبدا یا مقصد تمامی موارد لیست هستند جالب توجه است.
تهران، قم و اصفهان، پرتکرارترین مبداها، حضور نیشابور در مقاصد پرتردد
در ادامه این گزارش، تپسی شهرهای کشور را از منظر مبدا و مقصد مورد مقایسه قرار داده است. با مطالعه دو جدول زیر درمیابیم که بیشترین سفرها از چه شهرهایی آغاز شده و به کدام مقاصد بوده است.
سفرها در دوران اربعین چگونه بوده؟
این گزارش علاوه بر دادههای آماری از شهرهای مختلف، بهطور ویژه رفتار کاربران در دوران اربعین (1 تا 15 شهریور) را نیز مورد مطالعه قرار داده است. دلیل این اقدام پیک شدن درخواست سفر به مرزهای زیارتی در این بازه زمانی و جذابیت مقاصد محبوب آنها عنوان شده است.
طبق پیشبینیها، سفر از تهران به مرزهای غربی کشور به مناسبت اربعین با فاصله بیشتر از سایر شهرهای کشور بوده است. در این آمار کرج، اصفهان، شیراز و کرمانشاه در رتبههای بعدی قرار دارند. نکته جالب دیگر در این بین، جذابیت مرزها یا استانهای غربی کشور برای زائرین است؛ جایی که با درنگ بیشتر در این قبیل سفرها، شاهد جذابیت مرز مهران به نسبت سایر مقاصد در این دوران هستیم.
ترینها در سال اول فعالیت تپسی بینشهری
تپسی در گزارش خود آمارهایی از رکوردداران سفر در ناوگان بینشهری این شرکت منتشر کرده که در نوع خود جالب توجه است. در سمت مسافر، یک خانم با 100 سفر در مسیر کرج-قزوین رکورددار جابجایی بینشهری بوده و در سمت مقابل، رانندهای با 122 سفر بینشهری در بازه یک ساله پرسفرترین سفیر این محصول لقب گرفته است. او در مجموع توانسته درآمدی 181 میلیون تومانی داشته باشد. اصفهان-تهران، شیراز-اصفهان و تهران-اصفهان جادههای مورد علاقه او از میان 17 مسیر ترددش بوده است.
روابط عمومی تپسی ابراز امیدواری کرده تا اشتراکگذاری چنین آمارهایی، علاوه بر افزایش آگاهی مردم از حجم و چگونگی رفتوآمدها، در آینده به تصمیمگیران برای بهبود خدمات بینشهری و اتخاذ سیاستهای زیرساختی کمک کند.
نظر شما