کشورهای بسیاری خواهان همکاری در حوزه جغرافیایی با ایران هستند

تهران- ایرنا- معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه اکنون حوزه علوم جغرافیایی در کشور نهادینه و بومی‌سازی شده است، گفت: کشورهای بسیاری از جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های ژئوماتیک و علوم مبتنی بر جغرافیا درخواست همکاری دارند.

سردار سید حمزه قلندری در گفت و گو با خبرنگار دفاعی و امنیتی ایرنا، درباره تعاملات وزارت دفاع با سایر کشورها در بخش‌های جغرافیایی، زمین شناسی و تعیین حدود مرزها اظهار داشت: حوزه علوم جغرافیایی از حوزه های دانش بنیان و فناورمحوری است که در کشور به خوبی نهادینه و بومی سازی شده و نه تنها جوابگوی نیازهای کشور است بلکه با ایجاد شبکه پایدار، همراه و همکار با دانشگاه ها و مراجع دانش بنیان کشور توانسته دستاوردهای قابل ملاحظه ای را در زمینه علوم جغرافیایی و ژئوماتیک برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته باشد.

وی افزود: کشورهای زیادی از جمهوری اسلامی در حوزه های ژئوماتیک و علوم مبتنی بر جغرافیا درخواست همکاری دارند بر همین اساس این شبکه توانمند شکل گرفته است و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مراکز دانشگاهی و دانش بنیان توانسته اند قراردادهای خوبی را با کشورهای منطقه، همسایه و سایر کشورها به امضا برسانند.

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع درباره صادرات محصولات جغرافیایی کشورمان نیز توضیح داد: دانش موجود در سازمان جغرافیایی و محصولات سازمان جغرافیایی به صورت مستقل قابل ارایه به طرف های خارجی و خریداران است، همچنین این محصولات به صورت کمک و زمینه ای برای سایر فناوری ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سردار قلندری با بیان اینکه دانش جغرافیایی امروز یک دانش گسترده ای است که پیوند محکمی با موضوعات فضایی، زمین شناسی، معدن و کشاورزی دارد، افزود: همه این ظرفیت ها باعث شده است خیمه ای که در سازمان جغرافیای نیروهای مسلح شکل گرفته بتواند شرکت های مختلف دانش بنیان و فناور کشور را دور هم جمع کند.

وی در ادامه به سومین نمایشگاه تخصصی بین المللی ایران ژئو که از ۲ تا ۵ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، اشاره کرد و این نمایشگاه را نمادی از توانمندی جمهوری اسلامی ایران و بخش های دانش بنیان و مهم تر از آن جوانان دانشمند و فناور کشور در حوزه جغرافیا و علوم ژئوماتیک دانست.

نمی‌گذاریم کوچک‌ترین حقی از ملت ایران در حقابه‌ها تضعیف شود

معاون امور بین الملل وزارت دفاع درباره حقابه کشورمان با کشورهای دیگر هم گفت: این موضوع از سیاست های کلان کشور است و وزارت دفاع همگام با سایر بخش های کشور و مجموعه دیپلماسی کشور تا کنون در این زمینه موفق عمل کرده است.

سردار قلندری در ادامه این اطمینان را به مردم داد که خدمتگزاران‌ آنها در وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح دوشادوش سایر خدمتگزاران اجازه نخواهند داد کوچک‌ترین حقی از ملت تضعیف شود.

وی به دیپلماسی دفاعی کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین وجوهی که در حوزه دیپلماسی دفاعی شاهد هستیم حضور پررنگ نمایندگان سیاسی کشورهای خارجی مقیم تهران در رویدادهایی است که به همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار می شود.

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع خاطرنشان کرد: امروز نه فقط ما، بلکه حتی آنها که خیرخواه ملت ایران نیستند و شاید دشمن جمهوری اسلامی باشند به صراحت اعلام می کنند که کشورهای مختلف در حال روی آوردن به جمهوری اسلامی برای بهره مندی از توانمندی های مختلف به ویژه در حوزه صنایع دفاعی هستند.

سردار قلندری تاکید کرد: امروز صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حال پیشرفت بر لبه های فناوری است و این امر که مبتنی بر علم و دانش بومی ایرانیان است مورد استقبال کشورهای مختلف قرار گرفته است و کثرت رفت و آمدهای دیپلماتیکی که در ایران شاهد هستیم، دلیلی بر این موضوع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha