۹۰ درصد نیاز نیروهای مسلح توسط وزارت دفاع تامین می‌شود

اراک- ایرنا- رئیس  امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ۹۰ درصد نیاز نیروهای مسلح کشور بومی‌سازی‌ شده و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید و تامین می‌شود. 

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار «سید حمزه قلندری» در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه اراک، افزود: ویژگی خوداتکایی دفاعی کشور از جمله ویژگی‌های توان دفاعی کشور است و اکنون کشوری که در گذشته برای تامین سیم خاردار به کشورهای دیگر وابسته بود به خوداتکایی در این حوزه دست یافته‌است.

وی بیان کرد: کشوری که در گذشته ۹۰ درصد نیازهای دفاعی آن از خارج تامین می‌شد، امروز ۹۰ درصد سلاح‌های مورد نیاز نیروهای مسلح خود را در داخل تولید و تامین می‌کند.

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به نقطه‌ای رسیده‌ است که سایر کشورها برای تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز خود به جمهوری اسلامی مراجعه می‌کنند.

سردار قلندری اظهار کرد: دانش بومی صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران تحریم شدنی نبوده و آنچه در ذخیره خود دارد به دوستان خود ارایه می‌کند.

وی گفت: دستاوردهای دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز تمام نیازمندی‌های نیروهای مسلح را پاسخ‌گو است و کشور در تمام عرصه‌های مختلف از جمله ساخت پهپاد و سیستم هوایی سرآمد و خوداتکا است.

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: این وزارتخانه خدمت رسانی به مردم را در دستور کار خود قرار داده و هرکجا صنعت با مشکل مواجه شده به کمک آنان رفته‌است.

سردار قلندری اظهار کرد: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به معنی پایان دشمنی‌ها نیست و نیروهای مسلح با پیشرفت‌های دفاعی و در سنگر بازدارندگی دفاعی روزهای درخشانی را برای مردم رقم می‌زند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: استان مرکزی به واسطه ویژگی‌ها و دارا بودن افراد شاخص در عرصه‌های مختلف در طول تاریخ از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: استان مرکزی خواستگاه مردی است که پس از ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ بی نظیر است و باعث شد مردم ایران اسلامی با ایمان مقابل جهان کفر ایستادگی کنند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

سردار قلندری گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی و امنیت در اوج قرار دارد و این مهم مدیون ایستادگی و مقاومت مردم و خون شهدا به دست آمده‌ است.

وی ادامه داد: صنعت دفاعی کشور، شهیدان والامقام بسیاری را در راه اسلام و انقلاب اهدا کرده و شهید قدبیگی از جمله این شهیدان است که الگوی نخبگان و جوانان کشور است.

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: پیشرفت و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف علمی و نظامی در سایه تبعیت از ولایت فقیه و هدایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به دست آمده‌ و امروز در حال مشاهده ثمرات هدایت گری‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف هستیم.

سردار قلندری، با یادآوری قرار گرفتن در آستانه سالگرد صنعت دفاعی کشور، گفت: وزارت دفاع تلاش کرده پس از انقلاب هدایت خود را از انقلاب بگیرد و انقلابی‌گری مهمترین ویژگی این وزارتخانه‌است.

وی افزود: رویکرد دفاع مقدس به جایی رسیده که در گام دوم انقلاب آماده نقش آفرینی در حکمرانی انقلابی‌ است.

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: امروز حکمرانی انقلابی در دفاع از کشور قابل مشاهده است و رهبر معظم انقلاب وزارت دفاع را مهمترین عنصر پشتیبانی از نیروهای مسلح دانستند.

سردار قلندری افزود: وزارت دفاع امروز به تنهایی پاسخگوی نیازهای نیروهای مسلح است و با کمک بخش خصوصی به قرارگاه شکست دشمنی دشمنان علیه کشور تبدیل شده‌است.

وی ادامه داد: وزارت دفاع به گونه‌ای است که دشمنان اسلام و انقلاب را عصبانی کرده و این مهم موجب شد در دوران کرونا که مردم ایران نیازمند واکسن این ویروس بودند، شهید فخری زاده را به شهادت برسانند.

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: دشمنان ایران اسلامی باید بداند که مجاهدان در عرصه‌های مختلف بنا به گفته شهید سلیمانی، نیروهای مسلح آماده جان فدایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha