۱۸ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبر: 85347144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استرالیا نمادهای یهودستیزی نازی‌ها را ممنوع می‌کند

تهران – ایرنا - قوانین جدید استرالیا از امروز دوشنبه همه نمادهای نازی از جمله اجرای «درود نازی» در ملا عام را برای جلوگیری از یهودستیزی، ممنوع می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه استریتس تایمز،‌ مارک دریفوس دادستان کل استرالیا در بیانیه‌ای گفته است: این ممنوعیت «تضمین خواهد کرد که هیچکس در استرالیا اجازه نداشته باشد اعمال و نمادهایی که از نازی‌ها و ایدئولوژی شیطانی آن‌ها تجلیل می‌کنند را ستایش کند یا از آن‌ها سود ببرد.»

بر اساس قوانین جدید که از امروز دوشنبه اجرایی می‌شود، نمایش یا تجارت نمادهای نازی‌ها در ملاعام از جمله فروش یادواره‌های نظامی این رژیم، جرم محسوب می‌شود.

دریفوس نوامبر سال گذشته میلادی(آبان-آذر) در مصاحبه‌ای با پادکست «ده بریفینگ» گفت که این قوانین به دنبال «ابراز غیرقابل تصور، نگران‌کننده و وحشتناک نفرت و خشونت علیه یهودیت» ایجاد شده‌اند. این قانون کمی بعد تصویب شد.

وی افزود: پیش‌نویس قانون ممنوعیت نمادهای نازی ژوئن سال گذشته میلادی(خرداد-تیر) یعنی ماه‌ها قبل از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس تنظیم شد. این جنگ موجب افزایش یهودی ستیزی و اسلام هراسی در سراسر جهان شده است.

گروه‌های یهودی استرالیا می‌گویند در ماه‌های اخیر رفتارهای یهودی‌ستیزانه علیه جامعه آن‌ها افزایش یافته است. این موارد شامل حضور عمومی مکرر گروه‌های نونازی در شهر ویکتوریا یعنی دومین ایالت بزرگ استرالیا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha