آموزش نامنظم، ترس از فروپاشی و از بین رفتن امنیت فردی سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفته است

تهران - ایرنا - جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بی گناه و مظلوم غزه که سران تل آویو تصور می کردند در مدت کوتاهی و حتی کم تر از ۱۵ روز می تواند تمام خواسته های آنها را برآورده و آن را به سود خود خاتمه دهند، اکنون به معظلی بزرگ برای ساکنان سرزمین های اشغالی بدل شده و وسعت شعله های آن دامن گیر صهیونیست ها شده و هر روز گسترده تر می شود.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نوشته یدیعوت آحارنوت، ادامه جنگ غزه بر آموزش در مدارس و دانشگاه های سرزمین های اشغالی تاثیر گذاشته و برخلاف جنگ های گذشته که جنگ برای مدتی آموزش را متوقف می کرد و تعداد زیادی از دانش آموزان مدارس در خانه می ماندند و گاهی اوقات از راه دور از طریق اینترنت ادامه تحصیل می دادند و برخی از آنها بسته به شرایط منطقه به تدریج به مدارس باز می گشتند، آموزش را بسیار نامنظم و پردرد سر کرده است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: افزون بر اینکه تعداد زیادی از معلمان اسراییل به نظامیان ذخیره ارتش این رژیم پیوسته اند که منجر به وضعیت بحرانی در موسسات آموزشی شده است، وقتی صحبت از ساکنانی که خانه های خود را در جنوب و شمال تخلیه کرده اند به میان می آید، وضعیت بدتر می شود.

یدیعوت آحارنوت می افزاید: آمار حاکی از آن است که در پی جنگ اسرائیل عیله ساکنان غزه ۴۸ هزار کودک و نوجوان صهیونیست از خانه های خود تخلیه شده اند که بیشتر آنها در شهرهای امن در آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند در حالی که برخی دیگر در هتل هایی که با خانواده های خود به آنجا نقل مکان کرده اند، درس می خوانند.

این روزنامه صهیونیستی به کمبود معلم در سرزمین های اشغالی فلسطین اشاره کرده و گزارش داد که با توجه به کمبود معلم، تعدادی از معلمان مجبور به تدریس دروسی شدند که تخصصی در تدریس آنها ندارند و در موارد دیگر برخی از خانواده ها به جای معلمانی که به نظامیان دخیره ارتش پیوسته اند، داوطلبانه دروسی را تدریس می کنند.

علاوه بر اینها آنچه که روزنامه یدیعوت آحارنوت گزارش داد، تعداد زیادی از دانشجویان با اجبار دانشگاه را ترک و به ارتش رژیم صهیونیستی برای شرکت در جنگ علیه غزه پیوسته اند.

ترس از فروپاشی

در گزارش این روزنامه همچنین اشاره شده است که صهیونیست هایی که در معرض آوارگی قرار گرفته اند، نگران فروپاشی هستند، زیرا زندگی سه ماهه آواره ها در هتل ها به یک «دیگ زودپز» اجتماعی تبدیل و زندگی آنها را زیر و رو کرده است و خانواده ها با بچه ها در اتاق های کوچک هتل ها به سر می برند.

این روزنامه صهیونیستی اشاره کرده که این موضوع علاوه بر تغییر در عادات زندگی روزمره و آموزشی و افزایش مشکلات روانی، ممکن است پیامدهای عمده بسیاری در آینده کودکان داشته باشد.

این گزارش همچنین اشاره کرد که به دلیل این فشارها، برخی از صهیونیست های آواره شده ترجیح داده‌اند هتل‌ها را ترک و خانه‌ اجاره کنند و برخی دیگر برای اسکان به ساختمان‌های موقت نقل مکان کرده‌اند.

یدیعوت آحارنوت به نکته مهمی هم اشاره کرده که مقامات محلی شهرها و شهرک‌های درگیر آن هستند و بیم آن دارند که این آوارگان پس از پایان جنگ به خانه‌های خود باز نگردند که در اصطلاح صهیونیست ها به معنای «افزایش مهاجرت منفی از شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه» است، به‌ویژه آن‌ها که نزدیک به مرز با نوار غزه هستند.

امنیت فردی در زمان جنگ

عملیات «طوفان الاقصی» در سطح امنیت فردی، ترس زیادی در بین صهیونیست ها ایجاد کرده و این موضوع بر احساس عدم امنیت فردی بر آنها تاثیر گذاشته است.

این روزنامه صهیونیستی تصریح کرد که این امر را می توان در تقاضاهای زیاد برای درخواست مجوز تسلیحات و همچنین استقرار تیم های نگهبانی مسلح در بسیاری از شهرها از جمله شهرهای واقع در مرکز سرزمین های اشغالی به عنوان بخشی از ترس از تکرار حوادث مشابه عملیات طوفان الاقصی در این شهرها مشاهده کرد.

به نوشته یدیعوت آحارنوت از هفتم اکتبر (۱۵ مهرم) تاکنون حدود ۲۸۸ هزار صهیونیست برای دریافت مجوز حمل سلاح اقدام کرده اند که رقمی بی سابقه ای است و تا به امروز حدود ۴۵ هزار مجوز جدید صادر شده است و حدود ۷۰ هزار مجوز در انتظار تکمیل مراحل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha