۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85309547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هراس از مقاومت لبنان، شمال سرزمین‌های اشغالی را به تعطیلی کشاند

تهران-ایرنا- هراس از مقاومت لبنان موجب اعمال مقررات منع آمدوشد در شهرک‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی و تعطیلی کسب‌وکارها شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، شورای صهیونیستی منطقه «جلیله شمالی» در بیانیه ای از صهیونیست های مقیم شهرک های شمال سرزمین های اشغالی خواست در خانه های خود بمانند.

در این بیانیه آمده است: ساکنان همه شهرک ها (غیر از کریات شمونا)، به جز برای کار ضروری و با گرفتن مجوز از مقامات ذیربط، از خانه های خود خارج نشوند.

شورای صهیونیستی منطقه «جلیله شمالی» همچنین از بسته بودن تمامی جاده ها در نزدیک مرزهای لبنان خبر داد و اعلام کرد: بنابه دستور ارتش، همه جاده ها در منطقه «جلیله شمالی» به جاده شماره ۹۰ (مورد استفاده توسط ارتش اشغالگر)، بقیه جاده ها بسته هستند.

هراس از نفوذ مقاومت لبنان فقط به جاده های منتهی به مرزها محدود نمی شود و شورای صهیونیستی «جلیله شمالی» از صهیونیست ها خواست حتی در شهرک ها نیز تردد خود را محدود کنند و نزدیک پناهگاه ها بمانند.

شورای صهیونیستی جلیله شمالی با اعلام بسته بودن درب شهرک ها، اعلام کرد به شهرک نشینان برای رسیدگی به امور کشاورزی، اجازه خروج داده نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان امروز اعلام کرد که در راستای حمایت از مقاومت فلسطین، توپخانه های رژیم صهیونیستی در پایگاه «خربه ماعر» را هدف حملات راکتی قرار داده است.

به تازگی روزنامه عربی الاخبار درباره دست برتر حزب الله در میدان نبرد با صهیونیست ها در جبهه شمالی جنگ نوشت: مقاومت لبنان به تاکتیک های خاصی روی آورده که دشمن توان رویارویی با آن را ندارد.

براساس این گزارش، طی ۴۵ روز از عملیات، مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع و جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شد.

به نوشته الاخبار، در جریان عملیات مقاومت، ۲۱ جنگ افزار، سه پهپاد، ۴۰ مرکز نظامی، ۱۵ مرکز تجمع نظامیان، ۱۷۰ دوربین، ۴۷ رادار، ۲۱ سیستم پارازیت انداز، ۳۵ سیستم جاسوسی و ۷۷ سامانه ارتباطی هدف قرار گرفتند.

این رسانه لبنانی تصریح کرد: درباره تلفات انسانی هم آنگونه که منابع مقاومت اعلام کرده‌اند، ۳۵۴ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شدند. در مناطق نزدیک در مرز لبنان در شمال فلسطین اشغالی هم بر اثر حملات حزب الله، حدود هزار و ۵۷۰ صهیونیست زخمی شدند که جراحات برخی از آنها خطرناک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha