۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85347370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ پورت مخابراتی در سقز ظرفیت‌سازی شد

۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85347370
۷۰۰ پورت مخابراتی در سقز ظرفیت‌سازی شد

سنندج- ایرنا- مدیرمخابرات منطقه کردستان گفت: ۷۰۴ پورت مخابراتی در سقز ظرفیت‌سازی شد که ۵۱۲ مورد آن مربوط به خط تلفن ثابت و ۱۹۲پورت آن مربوط به ADSL است.

به گزارش ایرنا، آزاد حکمت روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: پروژه توسعه پورت‌های اینترنت پرسرعت مخابرات در روستاهای قیلسون، شمسه، هیجانان، سرا، کیله شین و قباغلو از توابع شهرستان سقز با ظرفیت سازی ۳۲ پورت در هر روستا اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این روستاها ۶۰۸ پورت ADSL منصوبه وجود دارد که تعداد ۱۹۲ پورت آن در هفته گذشته ظرفیت سازی شده است، افزود: در حال حاضر از مجموع پورت‌های منصوبه، ۳۶۸ پورت آن به مشتریان واگذار شده است و امکان واگذاری پورت‌های جدید به متقاضیان فراهم است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به ظرفیت سازی ۵۱۲ خط تلفن ثابت در روستاهای باغلوجه، شیخ چوپان، خورخوره و جعفرخان از توابع شهرستان سقز اشاره داشت و گفت: در هرکدام از روستاهای یاد شده ۱۲۸ خط تلفن ثابت دایر شده است.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه تغییر و تعویض سوییچ تلفن ثابت به سیستم‌های جدید شاهد بهبود کیفیت و ارتقای سطح کمی خدمات سرویس تلفن ثابت در این روستاها هستیم.

حکمت با اشاره به اینکه کاهش شکاف دیجیتالی و ارائه یکسان خدمات مخابراتی در نقاط شهری و روستایی از استراتژیهای دارای اولویت شرکت مخابرات ایران و همسو با آن درمنطقه است یادآورشد: تامین تجهیزات ارتباطی همگام با پیشرفت فناوری و تکنولوژی‌های مخابراتی و ایجاد زیرساخت‌ها متناسب با موقعیت توپوگرافی و جغرافیایی در استان را در دستور کار قرار داده ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha