طرح‌های فناورانه در حوزه اقتصاد بیابان مورد حمایت قرار می‌گیرند

تهران - ایرنا - مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت و وزارت جهاد کشاورزی از طرح‌های فناورانه در حوزه اقتصاد بیابان حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در راستای فراخوان حمایت از طرح‌های حوزه اقتصاد بیابان از شرکت های دانش‌بنیان، فناور و نوآور داخلی، استادان و متخصصان در محورهای مدیریت و نگهداری منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست بیابان، تولید و توسعه گیاهان مناسب اقلیم بیابان (توسعه گیاهان مقاوم به شوری و کم آبی، ایجاد پارک‌های جنگلی کویری، توسعه کالبدی و معماری سبز در اکوسیستم بیابان، تولید بذر محصولات کشاورزی بیابانی و کشت گیاهان دارویی در بیابان)، تبدیل شن و ماسه (رمل یا ماسه بادی) به خاک کشاورزی (Soilization)، جلوگیری از فرسایش خاک و بیابان زدایی، سطوح آبگیر باران، آبخوان‌داری و ذخیره زیرسطحی آب، تحلیل اطلاعات ماهواره ای برای هشدارهای زود هنگام (Early Warning) گردوغبار و سایر بلایای طبیعی برای مشارکت در این طرح دعوت کرد.

بر اساس اعلام این معاونت، مهلت ارسال طرح‌ها تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ است. در مرحله اول، متقاضیان شرکت در فراخوان "فرم خلاصه طرح پیشنهادی" را تکمیل و ارسال کنند. فرم های ارسالی بررسی می شوند و متعاقبا در صورت نیاز، اطلاعات تکمیلی از پیشنهاددهندگان منتخب اخذ می شود.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از متخصصان این حوزه دعوت کرد تا خلاصه طرح پیشنهادی خود را در مهلت مقرر به ایمیل (رایانامه) مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این معاونت به نشانی tad@isti.ir ارسال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha