گالانت: ورود از نبرد فشرده در غزه به عملیات ویژه را آغاز کردیم

تهران-ایرنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اذعان به تاثیر عملیات طوفان الاقصی بر این رژیم و ایجاد ناامنی برای توده صهیونیست ها، از آنچه "آغاز ورود از مرحله نبرد فشرده در غزه به مرحله عملیات ویژه" خواند، خبر داد.

به گزارش ایرنا، یو آو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال بدون اشاره به اختلاف داخلی بین سران صهیونیست و توده صهیونیستها درباره جنگ علیه نوار غزه و خسارت های گسترده اقتصادی تل آویو، بار دیگر تکرار کرد که این رژیم از اهداف خود مبنی بر نابودی حماس و آزاد کردن اسرای صهیونیست کوتاه نخواهد آمد.

گالانت که ارتش او متحمل تلفات زیادی در جنگ علیه غزه شده است، گفت که رژیم صهیونیستی ورود از نبرد فشرده در غزه به مرحله عملیات ویژه را آغاز کرده است.

او اذعان کرد که حجم عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) احساس امنیت صهیونیست‌ها را به لرزه درآورد و رویکرد آنها نسبت به جهان را تغییر داد.

درحالی که هنوز رژیم صهیونیستی طعم نبرد سنگین و تمام عیار محور مقاومت با خود را نچشیده است، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ما اکنون نه با یک دشمن بلکه با یک محور درحال جنگ هستیم و ایران درحال ساخت قدرت نظامی در اطراف اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) است تا آن را به کار بگیرد.

وی گفت که مرحله بعدی جنگ در نوار غزه طولانی‌تر خواهد بود.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» روز گذشته در گزارشی با ادعای اینکه رژیم اشغالگر قدس روزانه به "دستاوردهای تاکیتکی" در نوار غزه دست یافته است، در عین حال اذعان کرد که تل آویو به اهداف تعیین شده درباره جنگ علیه نوار غزه از جمله از بین بردن قدرت و توانمندی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست دست نیافته است.

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی در آغاز جنگ علیه نوار غزه هدف خود را نابودی کامل جنبش حماس اعلام کرد اما بعدا با توجه به ناتوانی در این هدف، آن را به از بین بردن توانمندیها و قدرت آن اعلام کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲(۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه تحت محاصره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha