ضرورت حمایت از شتاب دهنده‌ها به عنوان یک اولویت ملی

تهران - ایرنا - دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری تاکید کرد: با توجه به اهمیت شتاب دهنده‌ها، حمایت از آنها باید به عنوان یک اولویت ملی در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، ‌محمدجواد صدری مهر روز دوشنبه در گردهمایی شتاب‌دهنده‌های منتخب ایران افزود: شتاب دهنده‌ها، بیشترین نقش را در فعال‌ کردن بخش خصوصی در اکوسیستم فناوری دارند.

وی با بیان اینکه توسعه زیر ساخت زیست بوم فناوری و نوآوری از موضوعات اولویت دار معاونت علمی ریاست جمهوری در همه دوره ها است، ادامه داد: امروز به برکت کوشش‌های انجام شده اکوسیستم نوآوری کشور دارای بخش های مختلفی است و در دوره جدید معاونت علمی سعی شده است تا فعالیت این اکوسیستم توسعه یابد.

دستیار معاون علمی رییس جمهور یادآور شد: حال در صورتی که بخواهیم اکوسیستم فعال فناوری داشته باشیم، تنها راه ما ارتقای بخش های خصوصی است و در این راستای مهم‌ترین نقش را در این قسمت شتاب دهنده ها برعهده دارند.

صدری مهر تصریح کرد: در دوره قبل معاونت علمی ریاست جمهوری مجوز فعالیت برای زیرساخت زیست بوم نوآوری اعطا می‌شد، اما اکنون این موضوع وجود ندارد بلکه گواهی صلاحیت به این شتاب دهنده ارائه می‌شود و بر اساس آن از سوی این معاونت حمایت می‌شوند.

وی همچنین اظهار داشت: شتاب دهنده‌های نوآوری در حال بهره‌برداری در صورت صلاحیت متقاضی و با امتیاز کسب شده در شاخص‌های ارزیابی، در قالب سطح ۱ و ۲ مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: مدت اعتبار گواهی صلاحیت صادر شده ۲ ساله است و تمدید آن بر اساس امتیاز ارزیابی سالانه آنها خواهد بود.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور این گردهمایی را نقطه شروعی برای شبکه سازی های موثر میان شتاب دهنده ها عنوان و ابراز امیدواری کرد که این رویداد ادامه دار و برای جامعه تاثیر گذار باشد.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، گردهمایی ۲ روزه شتاب‌دهنده‌های منتخب ایران با هدف شبکه‌سازی و اشتراک دانش و تجربه و اطلاع از آخرین حمایت‌ها و امکانات نهادهای دولتی از جمله معاونت علمی، فنـاوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاسـت جمهوری امروز در تهران گشایش یافت.

بررسی دستورالعمل شتاب دهنده ها، بررسی سیاست‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این حوزه، اعمال روال جدید ارزیابی، انتقال تجربیات موفق شتاب دهنده‌ها، توسعه همکاری ‌ها و شبکه سازی و آموزش و یادگیری از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

برگزاری پنل‌هـای گفت‌وگـو و شبکه‌سـازی از برنامه های این گردهمایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha