عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هجدهمین روز از دی به گزارشی از روند اهدای جسد در پزشکی قانونی، اجرای طرح پابند الکترونیک برای سارقان، عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم، مجرم شناخته شدن روزنامه شرق، ارزش ۱.۵ میلیارد دلاری تولید داخلی تجهیزات پزشکی، ناکارآمدی طرح زوج و فرد در کاهش آلودگی هوا، اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. امروز دوشنبه - ۱۸ دی - سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

سالانه ۴۰۰ هزار بیمار از محصولات فرآوری بافت استفاده می‌کنند

اهدای جسد برای مقاصد درمانی یکی از بهترین بخشش‌هاست، آخرین اهدایی که جان بیماری را نجات می‌دهد و یا زندگی را به کام او شیرین می‌کند، اهدایی که هم اکنون در کشور سالانه ۴۰۰ هزار نفر از آن بهره‌مند می‌شوند.

افرادی زیادی در دوران حیاتشان سخاوتمند هستند و از مال خوشان انفاق می کنند، دست نیازمندان را می گیرند یکی با مالش مدرسه می سازد، کودکی را راهی دروازه های علم و دانش می کند و یکی بیمارستان می سازد و هموطنی را از بستر بیماری نجات می دهد و حیاتی دوباره به او می بخشد، یکی دیگر خون اهدا می کند تا زندگی را دوباره در رگ ها جاری سازد.

بر اساس گزارش های پزشکی قانونی اجساد اهدایی بیشتر برای موارد آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند چون بیشتر جسدهای اهدایی متعلق به افراد مسن هستند و کمتر مورد استفاده‌ درمانی قرار می‌گیرند.

گزارش کامل اهدای جسد را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

طرح دستبند و پابند الکترونیک از تکرار وقوع جرم جلوگیری می‌کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: طرح دستبند و پابند الکترونیکی برای محکومانی است که دوران محکومیت خود را سپری کرده‌اند و این طرح برای پیشگیری از تکرار وقوع جرم اجرا می‌شود.

علی اصغر جهانگیر در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا در پاسخ به این پرسش که آیا زندانیانی که به جرم سرقت اکنون برای گذراندن دوران محکومیت در زندان به سر می‌برند از پابند الکترونیک و این ارفاق قانونی بهره‌مند خواهند شد، اظهار داشت: این طرح برای سارقانی اجرا می‌شود که پیش از این سوابق متعدد سرقت داشتند و دوران محکومیت خود را در زندان سپری کردند و پس از آن می‌توانند مانند افراد عادی در جامعه زندگی کنند اما از آنجایی که تدابیر پیشگیرانه برای تکرار وقوع جرم می‌تواند تضمینی برای برقراری امنیت در جامعه باشد، قرار است تحت نظارت قرار گیرند.

مشروح گفت و گوی معاون قوه قضاییه با ایرنا را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

پلیس راهور در حوزه هوشمندسازی پیشتاز باشد

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در سایه معماری فراجای آینده باید در حوزه هوشمندی سرعت بیشتری نسبت به دیگر پلیس‌های تخصصی داشته باشد.

سردار احمدرضا رادان روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک به طور حتم در وضعیت مطلوب نیستیم، زیرا اگر چنین بود این میزان کشته و مجروح و تصادفات جاده‌ای نداشتیم.

مشروح کامل اظهارات فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی در این مراسم اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

عذرخواهی هادیانفر از مردم/ به اندازه شایستگی مردم تلاش نکردیم

سردار سیدکمال هادیانفر فرمانده سابق پلیس راهور فراجا نیز در این مراسم گفت: با وجود تمامی تلاش‌ها در حوزه مسئولیت ریاست راهور، باید اعتراف کرد به اندازه شایستگی مردم تلاش نکردیم و تمام قد از آنان عذرخواهی می‌کنم.

وی خدمت در حوزه راهور را سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کار در میان مجموعه انتظامی دانست و افزود: دغدغه ما جان مردم بود و هرکجا از دستگاهی انتقاد کردیم و از خودروهای فرسوده خرده گرفتیم برای مردم بود و هیچ موضوع شخصی در آن نبود.

اظهارات کامل سردار سیدکمال هادیانفر و سردار سیدتیمور حسینی در مراسم تکریم و معارفه روسای پلیس راهور فراجا را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

الکل سنج تنفسی ثبت اختراع شد

رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: الکل سنج تنفسی مرکز تحقیقات این سازمان پس از ۶ ماه کار تحقیقاتی و کارشناسی توسط نخبگان جوان این مرکز طراحی و ثبت اختراع شد.

جزئیات بیشتر ساخت و بومی‌سازی الکل سنج تنفسی که یکی از محصولات مورد استفاده در مراکز معاینات سازمان پزشکی قانونی کشور است، اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

ارزش ۱.۵ میلیارد دلاری تولید داخلی هر یک از تجهیزات پزشکی/تولیدکنندگان ۷ همت طلب دارند

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: حدود ۸۰ درصد اقلام مصرفی مراکز درمانی تجهیزات پزشکی تولید داخل است که ارزش هر کدام از این محصولات ۱.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

اظهارات جلیل سعیدلو در نشست خبری که در محل انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی برگزار شد را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

زوج و فرد کردن خودروها در روزهای آلوده توجیه محیط‌زیستی ندارد

رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زوج و فرد کردن خودروها در روزهای آلوده هیچ توجیه محیط‌زیستی ندارد، گفت: بهتر است در روزهای آلوده خودروهای پاک‌تر اجازه تردد داشته باشند.

رفیعی با اشاره به اینکه راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شرایط اضطراری آلودگی هوا باید به روز شود، گفت: اکنون که محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا به روش مکانیزه کنترل می‌شود و بانک اطلاعات خودروها و میزان آلایندگی آنها نیز موجود است، باید راهکاری که توجیه محیط زیستی هم داشته باشد، جایگزین شود.

پیشنهادهای سمیه رفیعی برای کاهش آلودگی هوا را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

آیا رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند؟

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ۲۸ آبان امسال در راستای بررسی برنامه هفتم توسعه با امکان بهره‌مندی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی موافقت کردند اما اینکه این بیمه به چه شیوه‌ای قرار است برای رانندگان اجرا شود، هنوز مشخص نیست.

بیمه‌های اجتماعی همچون سازمان تأمین اجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن برخی کسب‌وکارهای مجازی، شاغلان اصناف، ‌ پزشکان، ‌ دامپزشکان، ‌ نیروهای امدادگر، ‌ وکلا، فعالان پلتفرم‌های مجازی و تاکسی‌های اینترنتی و دیگر شاغلان در بخش بیمه‌ صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌های اختیاری اقداماتی انجام داده است که اخیرا موضوع بیمه‌ رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را مطرح کرد که اکنون با تصویب مجلس شورای اسلامی این موضوع برای این گروه از افراد بدون بیمه محقق خواهد شد.

گزارش کامل درباره چگونگی اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

ذخایر خونی کشور به هشت روز افزایش یافت

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: ذخایر خونی کشور از چهار روز به هشت روز افزایش یافته و ۱۰۰ درصد نیازهای خونی و فرآورده‌های خونی کشور تأمین شده است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

مصطفی جمالی با بیان اینکه تمام مراکز اهدای خون کشور را در راستای بررسی مشکلات به صورت میدانی مورد بازدید قرار می‌دهیم، بیان کرد: شاخص‌های اهدای خون در ایران همچون کشورهای پیشرفته است و در سال گذشته هم در سلامت خون، رتبه برتر آسیا را کسب کردیم.

جزئیات بیشتر درباره ذخایر خونی کشور را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

روزنامه شرق مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه، مدیرمسئول روزنامه شرق را به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع درمورد کنکور با اکثریت مطلق آراء مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست.

جزئیات بیشتر از نشست اعضای هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی و رسیدگی به این پرونده را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

اتمام‌حجت با پیاده‌نظامِ تروریست‌ها

رئیس قوه قضاییه گفت: کسانی پس از حادثه تروریستی کرمان با دشمن همصدایی و کمک کردند؛ آنها دلِ مردم مؤمن ایران اسلامی را به درد آوردند و در زمین دشمن بازی کردند که دادستان‌ها نباید از اقدامات آنها رد شوند و این اقدامات را نادیده بگیرند، بلکه باید مطابق با قانون به تعقیب آنها بپردازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به مقوله‌ عناصری اشاره کرد که پیرامون حادثه تروریستی کرمان محتوای کذب و دارای وصف مجرمانه منتشر کردند و در همین راستا گفت: کسانی پس از حادثه تروریستی کرمان با دشمن همصدایی کردند و دشمن را کمک کردند؛ آنها دل مردم مؤمن ایران اسلامی را به درد آوردند و در زمین دشمن بازی کردند؛ آنها در فضای مجازی و غیرمجازی اعمال مجرمانه مرتکب شدند و با دشمنان و آمریکایی‌ها و داعشی‌ها همسویی کردند؛ اینها افرادی هستند که دادستان‌ها نباید از اقدامات آنها رد شوند و این اقدامات را نادیده بگیرند، بلکه باید مطابق با قانون به تعقیب آنها بپردازند و پرونده آنها برای سیر قانونی تکمیل کنند.

مشروح نشست شورای‌عالی قوه قضاییه را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

اعلام جرم دادستانی تهران علیه ۷ چهره شناخته شده پس از حادثه تروریستی کرمان

دادستان عمومی و انقلاب تهران از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه تعدادی از افراد از جمله هفت چهره شناخته شده در دادسرای تهران به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از حادثه تروریستی کرمان خبر داد و گفت که این پرونده‌ها با سرعت، دقت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

جزئیات بیشتر از این اقدام دادستانی تهران را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

تولد بیش از ۲۹هزار چند قلو در کشور

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: ولادت ۲۹ هزار و ۷۲۸ چندقلو از ابتدای امسال تا پایان آذر در کشور به ثبت رسیده است که استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان بیشترین تعداد چند قلوزایی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور از ابتدای امسال ۲۹ هزار و ۷۲۸ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده که ۲۸ هزار و ۱۴۸ دوقلو، ۱۵۰۶ سه قلو، ۶۴ چهار قلو و ۱۰ رویداد پنج قلو بوده است.

گزارش کامل آمار مرکز رصد جمعیت کشور از چندقلوزایی در سال جاری را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سردار هادیانفر از مردم/اجرای طرح بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha