کاهش نرخ تورم در خراسان جنوبی بیشتر از میانگین کشوری است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تدابیر صورت گرفته، شتاب کاهش نرخ تورم سالانه استان بیش از کاهش نرخ تورم کشور بوده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد اشرفی روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و راهکارهای مهار تورم و تامین کالاهای اساسی در استان گفت: خراسان جنوبی در کاهش نرخ تورم سالانه در هفت ماه گذشته نسبت به میانگین کشوری موفق‌تر عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت حوزه اقتصادی کاهش فشار تورمی بر معیشت مردم استان است، نقش و تاثیر زیاد برخی از اقلام و خدمات در سبد مصرفی خانوارها و محاسبه نرخ تورم از جمله مسکن، گوشت قرمز، گوشت سفید، میوه، تره بار و حمل و نقل را متذکر شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: لازم است قیمت این قبیل کالاها و خدمات در استان به طور مستمر رصد شود و ضمن نظارت لازم، برای جلوگیری از افزایش بدون ضابطه و غیر منطقی در قیمت آنها اقدامات مقتضی صورت گیرد.

وی با تاکید به رصد و نظارت مستمر بر نحوه تامین و قیمت کالاها به ویژه اقلام اساسی و ضروری گفت: برای روزهای پایانی سال، موضوع کنترل بازار و تامین کالاهای اساسی در دستور کار دستگاه‌های متولی باشد.

اشرفی توسعه بازار روزها در همه استان و اعمال مدیریت دامنه قیمتی برای اقلام پرمصرف با توجه به تولید کننده بودن استان در برخی کالاهای اساسی را از اقدامات مثمر در مهار تورم برشمرد که باید با شدت بیشتری پیگیری شود.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در جلسه بررسی ساز و کارهای کنترل تورم در استان که در این سازمان برگزار شد، گفت: در زمینه تنظیم بازار میوه و تره‌بار از طریق ارتباط با میدان‌داران و مراکز عمده عرضه استان نگرانی وجود ندارد.

مهدی جعفری با تاکید بر ضرورت نظارت بهتر و بیشتر بر بازار عرضه میوه و تره‌بار اظهار کرد: همه ما باید در جهت تامین میوه با کیفیت و قیمت مناسب حرکت کنیم.

وی با تشکر از زحمات همه فعالان در تامین میوه و تره بار استان افزود: تلاش‌های این مجموعه برای تامین و تنظیم بازار از ابتدای دولت موجب رضایت شهروندان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بر اهمیت تامین گوشت قرمز و سفید شهروندان به ویژه در پایان سال تاکید کرد و گفت: با همراهی تولیدکنندگان استان شاهد کاهش تورم در حوزه معیشت بوده‌ایم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha