۲۰ دی ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85348098
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد ریالی برای توسعه بیمارستان مهر ملایر + فیلم

همدان- ایرنا- نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم آنچنان در جای جای کشور توسعه پیدا کرده که طی ۲ سال گذشته تنها برای توسعه، تجهیز و ارتقای هتلینگ بیمارستان ملایر در استان همدان، ۸۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.

به گزارش ایرنا؛ بیمارستان مهر ملایر با ۱۳۶ تخت فعال یکی از بیمارستان‌های کامل در جنوب استان همدان است که روزانه به حدود ۳۳۰ بیمار و مراجعه کننده خدمات می‌دهد.

بیمارستان مهر دارای چند بخش و حوزه تخصصی همچون زنان و زایمان، کودکان - نوزادان، چشم پزشکی، مسمومیت‌ها، جراحی عمومی، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، مرکز ناباروری، مرکز شیمی درمانی، درمانگاه تخصصی و اورژانس است و به عنوان بیمارستان سانتر جنوب استان همدان، مرکز پذیرش بیمارانی از شهرهای همجوار همچون تویسرکان، نهاوند و خنداب از استان مرکزی است.

خدمات ماندگار دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان شهرستان، نقطه عطفی در حوزه سلامت این شهرستان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر است که بیمارستان مهر در کنار ۲ بیمارستان دیگر امام حسین(ع) و تامین اجتماعی دکتر غرضی و کلینیک تخصصی امید، توسعه این بیمارستان سیر تحولی پرشتابی را پیش گرفته است.

در همین رابطه رئیس بیمارستان مهر ملایر در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: طی ۲ سال فعالیت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای این بیمارستان خریداری و برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری، توسعه اورژانس و درمانگاه تخصصی این بیمارستان ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که امسال به بهره‌برداری رسید.

«یوسف رحیمی» با اشاره به وجود بخش‌ها و حوزه‌های تخصصی مختلف در این بیمارستان، گفت: با توجه به مراجعه بالای بیماران و پاسخگو نبودن فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان، توسعه این بخش در دستور کار قرار گرفت و فضای فیزیکی ۳۳۰ مترمربعی آن به یک‌هزار مترمربع افزایش و سه برابر توسعه پیدا کرد.

سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد ریالی برای توسعه بیمارستان مهر ملایر + فیلم

راه‌اندازی مرکز پاتولوژی بیمارستان مهر

وی با بیان اینکه توسعه اورژانس و مرکز ناباروری به نیت مرحومه دکتر «سمیه عاملی» انجام شد، بیان کرد: تعداد تخت‌های اورژانسی بیمارستان مهر از ۹ تخت به ۱۸ تخت ارتقا یافت و با توسعه این بخش، میانگین روزانه مراجعان به این بیمارستان از ۲۵۰ نفر به ۳۳۰ نفر افزایش یافت و میزان پذیرش روزانه بیماران در اورژانس ۸۰ نفر بیشتر از قبل شده است.

رئیس بیمارستان مهر ملایر ادامه داد: پس از سال‌ها مرکز غربالگری سرطان در این بیمارستان به عنوان تنها مرکز غربالگری سرطان استان همدان فعال شد و سرطان‌های سیستم گوارشی معده، مری، سیستم تحتانی و روده، سینه و سرطان‌های حوزه زنان و زایمان غربالگری و درمان سریع و قطعی انجام می‌شود.

رحیمی یادآور شد: با وجود راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان، بیمارستان مهر در حوزه سرطان، بدون مرکز پاتولوژی بود و اگر نمونه غربالگری می‌گرفتیم، باید نمونه خارج از بیمارستان منتقل و هزینه به بخش خصوصی پرداخت می‌شد و از طرفی بسیاری از بیماران توان پرداخت این هزینه را نداشتند.

وی گفت: در همین رابطه و برای کاهش هزینه‌های مردم، به تازگی تجهیزات را برای مرکز پاتولوژی بیمارستان تهیه کردیم و در فضای فیزیکی موجود این مرکز ایجاد شد که قبل از دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

آغاز فعالیت مرکز شیمی درمانی بیمارستان مهر ملایر از آن دست خبرهای خوشی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان بود که در دولت سیزدهم رقم خورد و به تازگی و برای نخستین بار در شهرستان ملایر مرکز شیمی درمانی در بیمارستان مهر راه‌اندازی شد.

سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد ریالی برای توسعه بیمارستان مهر ملایر + فیلم

هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی بخش شیمی درمانی با ۲۰ تخت فعال

رئیس بیمارستان مهر ملایر ضمن اعلام این خبر خوش به مردم ملایر، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ پزشک متخصص رادیو آنکولوژی را برای مرکز شیمی درمانی جذب کردیم و پزشک در حال ویزیت بیماران است و داروهای مورد نیاز را از دانشگاه علوم پزشکی همدان درخواست کردیم، تا مریض از همین بیمارستان دارو را تهیه کند.

رحیمی ادامه داد: هم اینک روزهای یکشنبه و دوشنبه درمانگاه تخصصی بیمارستان و متخصصان رادیو انکولوژی بیماران را ویزیت می‌کنند تا شیمی درمانی خود را انجام دهند که برای راه‌اندازی این مرکز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در مرحله ابتدایی با کمک یکی از خیّران ملایری هزینه شد و خیّر قول مشارکت ۲۰ میلیارد ریالی برای توسعه راه‌اندازی بخش شیمی درمانی را داده است.

رئیس بیمارستان مهر؛ مرکز شیمی درمانی بیمارستان مهر با ۶ تخت فعال در ۲ شیفت ظرفیت پذیرش ۱۲ بیمار را در روز دارد که ظرفیت تخت‌های این بخش به ۲۰ تخت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز شیمی درمانی بیمارستان مهر با ۶ تخت فعال در ۲ شیفت ظرفیت پذیرش ۱۲ بیمار را در روز دارد، افزود: مرکز شیمی درمانی ابتدا به صورت یک بخش که فضایش موجود است، خدمات ارایه می‌کند و سپس با افزایش تراز آن، ظرفیت تخت‌های این بخش به ۲۰ تخت می رسد.

رئیس بیمارستان مهر ملایر توسعه و تجهیز بخش زایمان بیمارستان را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر تمامی زایمان‌های بیمارستان مهر در اتاق VIP و در پنج اتاق LDR مخصوص مادر، همسر و همراهان بیمار انجام می‌شود.

رحیمی یادآور شد: برای اینکه زایمان را خوشایندتر کنیم، از روش‌های بی‌دردی همچون زایمان در آب، استفاده از گازهای استنشاقی برای کاهش درد زایمان، رایحه درمانی و موسیقی درمانی استفاده می‌شود و طبق آمار ماهانه ۱۵۰ مورد زایمان در این بیمارستان داریم.

به گفته وی تعداد زایمان‌ها به صورت سزارین از ۶۰ درصد در سال گذشته به ۴۲ درصد در سال‌جاری کاهش و زایمان طبیعی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد ریالی برای توسعه بیمارستان مهر ملایر + فیلم

بیمارستان مهر در اعتبارسنجی ملی درجه یک شد

وی به جذب چشم پزشک جدید به بیمارستان مهر و انجام اعمال جراحی با فعالیت سه چشم پزشک اشاره و بیان کرد: محوطه‌ بیمارستان در این مدت بازسازی شد و سطح رضایت‌مندی مردم از بیمارستان ۸۹ درصد و سطح رضایت‌مندی همکاران از سیستم مدیریتی بیمارستان ۸۲ درصد است و در حوزه ارتقای هتلینگ این بیمارستان بسیار کار کردیم.

رئیس بیمارستان مهر ملایر گفت: در زمینه مدیریت سبز و حامل‌های انرژی نیز اقدامات بسیار خوبی در این بیمارستان انجام شد و در این راستا ۲۵ درصد کاهش مصرف آب داشتیم و با وجود اضافه شدن ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع به فضای فیزیکی بیمارستان طی یکسال و نیم گذشته، در مصرف آب و برق کاهش داشتیم و با عنوان «مدیریت سبز» اقدامات خوبی صورت گرفت.

رئیس بیمارستان مهر: این بیمارستان امسال در اعتباربخشی تخصصی بیمارستان‌های کشور، درجه یک شناخته شد و در اعتباربخشی فرهنگی، از بین ۱۶ بیمارستان استان همدان، دوم شد.

رحیمی به اشاره به ارزیابی بیمارستان‌ها در ۲ حوزه تخصصی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: به واسطه اقدامات خوب صورت گرفته، بیمارستان مهر امسال در اعتباربخشی تخصصی بیمارستان‌های کشور، درجه یک شناخته شد و در اعتباربخشی فرهنگی، از بین ۱۶ بیمارستان استان همدان، دوم شد.

وی وجود مجمع خیرین سلامت را یکی از اتفاقات خوب در ملایر دانست و بیان کرد: با وجود پر خیر و برکت مجمع خیرین سلامت، ما هیچگاه برای هیچ وسیله و تجهیزاتی معطل نیستیم و هر چه مورد نیاز ما بوده، مجمع تهیه کرده و برای تامین تجهیزات پزشکی، مجمع خیرین هر جایی که نیاز داریم، پای کار هستند و نیازهای بیمارستان را برطرف می‌کنند.

بزودی آغاز عملیات اجرایی بخش نوزادان و پُست NICU

رئیس بیمارستان مهر ملایر همچنین از شروع عملیات اجرایی بازسازی بخش نوزادان و پُست NICU بیمارستان مهر با کمک مجمع خیرین سلامت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: کارهای قرارداد این طرح در حال انجام است و شامل ۱۸ تخت پُست NICU و ۲۲ تخت نوزادان و در مجموع ۴۰ تخت است که با راه‌اندازی آن، ۲۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان و شهرستان اضافه می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه خیّران قول مساعد ۲۰ میلیارد ریالی برای احداث این بخش داده اند، گفت: امسال عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود که تفاهم‌نامه آن امضا و طی جلسه‌ای با مجمع خیرین و مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، پیمانکار مشخص و علاوه بر کمک خیّر، ادامه پروژه را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان پیش می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه متخصص اطفال در بیمارستان مهر حضور دارد و مشکلی برای تامین پزشکان بخش جدید نوزادان و پست NICU این بیمارستان نداریم، یادآور شد: با کمک دانشگاه علوم پزشکی همدان و وزارت بهداشت و درمان، تمامی تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان در بخش‌های مختلف، خریداری و نصب شده و در حال حاضر عمده نیاز مهم ما، دستگاه سی‌تی‌اسکن است.

سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد ریالی برای توسعه بیمارستان مهر ملایر + فیلم

دستگاه سی‌تی‌اسکن؛ مهمترین نیازمندی بیمارستان مهر

رئیس بیمارستان مهر ملایر ادامه داد: این در حالیست که برای جلوگیری از اعزام کودکان، به دستگاه سی‌تی‌اسکن نیاز داریم و چنانچه این امر محقق شود، بخشی از نیازهای مردم و بیماران در این حوزه برطرفی می‌شود.

رحیمی میانگین ورودی ماهانه بیماران و مراجعان به بیمارستان مهر و اورژانس را ۱۰ هزار بیمار عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۰ درصد بیماران بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

وی بازسازی بخش اطفال و ایجاد فضای انتظار، بازسازی بخش آی‌سی‌یو ۱۰ تخته با کمک خیّر ملایری خانواده دکتر میرزایی، انجام آندوسکوپی، ماموگرافی، مولونوسکوپی و کولپوسکوپی را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: بیش از ۸۰۰ بیمار دیابتی تحت نظر این بیمارستان است که ۲ روز در هفته به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی با بیش از ۵۰۰ تخت فعال است و معین درمان جنوب استان همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha