گرامیداشت شهیدان افغانستانی در کرمان؛ استاندار: خون شیعه و سنی در هم آمیخت

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان گفت: حادثه تروریستی گلزار شهدا در سیزدهم دی چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خون شیعه و سنی را درهم آمیخت و موجب وحدت بیشتر در داخل و خارج از کشور خواهد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در آیین گرامیداشت شهدای افغانستانی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدا که در این حادثه جان خود را از دست دادند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، افزود: شهدا انتخاب شده هستند و شهدای افاغنه نیز انسان‌های پاکی بودند که به شهادت رسیدند.

مولوی سیداحمد انوری پیش نماز و نماینده خانواده شهدای افاغنه نیز در این آیین ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ شهدای این حادثه تروریستی اعم از برادران و خوهران ایرانی و افغانستانی، تاکید کرد: زمانی که قرآن و احادیث را در مورد شهدا نظاره می‌کنیم، انسان مشتاق شهادت می‌شود لذا یکی از نعمت‌های بزرگ رسیدن به بهشت است.

به گزارش ایرنا، در ۲ انفجار تروریستی انتحاری گلزار شهدای کرمان ۹۲ نفر شهید و ۲۸۴ نفر زخمی شدند که تا دیروز تنها ۵۵ مجروح در بیمارستان ها تحت مداوا بودند و بقیه ترخیص شده اند.

تروریست های کوردل عصر روز ۱۳ دیماه جاری همزمان با مراسم چهارمین سالگرد سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، در جمع زائرانی که پیاده به سمت گلزار شهدا در حرکت بودند، انفجار تروریستی انجام دادند و زنان، مردان و حتی خردسالان را به خاک و خون کشیدند؛ چند دقیقه پس از انفجار نخست، انفجار دوم انجام شد، انفجاری که به گفته مسئولان حاوی ساچمه های فراوان بوده و همین نکته سبب افزایش شمار شهیدان شده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha