۱۹ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85348320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت سرمایه‌های ‌اتباع در تولید یک ظرفیت مغفول مانده است

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: ساماندهی و مدیریت سرمایه های اتباع خارجی برای مشارکت آنان در فرآیند تولید، یک ظرفیت بسیار مهم و مغفول مانده ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خسرو طریقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: در نشستی که با موضوع مدیریت سرمایه‌های خرد و کلان اتباع و مهاجران خارجی در زنجیره‌های تامین کشور برگزار شد، با حضور مدیران بانک ملی استان بر استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اتباع خارجی تاکید شد.

وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه "جذب و مدیریت سرمایه‌های خرد و کلان اتباع و مهاجران خارجی" که میان سازمان ملی مهاجرت و بانک ملی ایران به امضا رسیده است، طرحی در دستور کار قرار گرفته تا ساماندهی و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در فرآیند تولید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

طریقی تصریح کرد: در چارچوب این تفاهم نامه که با پیشنهاد و پیگیری سازمان ملی مهاجرت صورت گرفته است، مهاجران می‌توانند منابع مالی و درآمدهای خود را در بانک ذخیره کنند.

این مسوول با بیان اینکه سرمایه ذخیره شده صرف تولید و فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، ادامه داد: مهاجران می‌توانند در سود کارهای تولیدی و اقتصادی شریک شده و مشارکت فعالی داشته باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوین بیان کرد: با کمک این طرح، تولید در مناطق مد نظر دولت و بر اساس سیاست‌های اقتصادی فعال شده و سرمایه‌های راکد به گردش در می‌آید که حسن اجرای آن را نشان می‌دهد.

به گفته طریقی، این طرح حرکت تازه‌ای است که باعث توانمندسازی اتباع و مهاجران شده و زمینه را برای بازگشت آن‌ها به کشورشان فراهم می‌کند، همچنین مشارکت دادن آن‌ها در حوزه کارهای اجتماعی در نهایت منطقه و جهان اسلام را توانمند و قدرتمندتر از گذشته خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha