یک خانه بهداشت روستایی به همت خیران در مشهد بهره‌برداری شد

مشهد-ایرنا- خانه بهداشت روستای "لک لک" در بخش مرکزی شهرستان مشهد که با کمک خانواده مرحوم «سید محمود عبدالمومن طوسی» ساخته شد، امروز با حضور فرماندار مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار مشهد روز سه شنبه در آیین بهره برداری از این خانه بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان مناطق روستایی با بحران مواجه بودیم که مدتی است هر دو هفته با افتتاح یک مرکز بهداشتی در حال فائق آمدن بر این مشکل در شهرستان مشهد هستیم.

محسن داوری ضمن تجلیل از مردم و شورای روستای "لک لک" برای مشارکت در امور روستا افزود: اقدام خانواده مرحوم «سید محمود عبدالمومن طوسی» به طور قطع ماندگار خواهد بود.

وی بیان کرد: جمعیت ۳۷۵ روستای مشهد از برخی استانهای کشور بیشتر است  که اقدام برای ارائه خدمت به این جمعیت انبوه مورد تاکید است و مجموعه های نظام در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

فرماندار مشهد همچنین به مشارکت مردم برای اجرای طرح های بهداشتی در روستای «باغ فراگرد» اشاره و بیان کرد: مردم و مسوولان منتظر مجوز نباشند، زمین پروژه را تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد دهند تا طرح به سرعت اجرا شده و همزمان مجوزها را نیز پیگیری نمایند.

یک خانه بهداشت روستایی به همت خیران در مشهد بهره‌برداری شد

احداث خانه بهداشت روستای لک لک با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار

بخشدار مرکزی مشهد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع ۱۴ میلیارد ریال برای احداث این خانه بهداشت با ۹۰ مترمربع زیربنا هزینه شده که هشت میلیارد ریال آن توسط خیر، سه میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ساخت مجموعه و سه میلیارد ریال نیز برای تجهیز خانه بهداشت هزینه شده است.

حسن کاظمی افزود: روستای لک لک در بخش مرکزی مشهد ۷۵۰ نفر جمعیت دارد، تمهیدات لازم برای استقرار پزشک و بهورز در روزهای معین در این خانه بهداشت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بخش مرکزی مشهد ۲۲۰ روستا و آبادی دارد که ۱۸۶ روستا دارای دهیاری هستند و در مجموع حدود نیم میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده اند.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه، بینالود و مُلک آباد و حدود ۴۰۰ روستا و آبادی چهار میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha