۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85348424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناف هاشمی: کسب ۳۵ سهمیه المپیک در ۱۶ رشته را پیش‌بینی می‌کنیم

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: پیش بینی می‌کنیم ۳۵ نفر در ۱۶ رشته کسب سهمیه المپیک کنند و اگر والیبال کسب سهمیه کند ۱۲ نفر اضافه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، مناف هاشمی در پایان سی و یکمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: سه دستور رسمی و یکی دو دستور خارج از دستور جلسه داشتیم. جلسه فوق العاده ای هم حداکثر تا هفته آینده خواهیم داشت چون دو بحث مهم مد نظر ما به پایان نرسید و مجمع پارالمپیک بود.

وی افزود: موضوع کاروان المپیک ۲۰۲۴ از دستور جلسات بود که گزارشی توسط بنده و حوزه بین المللی و مرکز نظارت ارائه شد و پیگیری و جلسات سه ماه گذشته گزارش شد و سهمیه ها از ۹ ماه گذشته شروع شده و ثبت نام و حضور کشورها انجام شده ۲۰۰ کشور ثبت نام کردند و ایران با پیش بینی مرکز نظارت و حوزه بین الملل و جلسات با فدراسیون ها در ۱۶ رشته و ۳۵ سهمیه احتمالا حضور دارد.

هاشمی گفت: کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، تیراندازی، صخره نوردی، قایقرانی، تیروکمان و احتمال کم والیبال از رشته های پیش بینی شده ما هستند. احتمالا کسب سهمیه تا تیر ماه ادامه دارد. ۱۱ سهمیه تا کنون کسب کرده‌ایم. بسته حمایت کمیته ملی المپیک و پرداخت بودجه و متمم و حمایت خاص در اعزام ها در دستور کار بوده و نکات کلیدی اعضا مد نظر قرار گرفت. برخی از فدراسیون ها باید برای کسب سهمیه تلاش بیشتری انجام دهند رقابت سختی برای کسب سهمیه و وایلد کارت بین کشورها وجود دارد.

دبیر کمیته ملی المپیک تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم ۳۵ نفر در ۱۶ رشته کسب سهمیه کنند اگر والیبال کسب سهمیه کند ۱۲ نفر اضافه می شوند. به نظر می‌رسد کاروان کیفی‌تر و جمع و جورتری خواهیم داشت. بر اساس درخواست فدراسیون زورخانه ای، در این جلسه حضور داشتند و گزارشی ارایه کرد. در مورد پاداش‌ها کارشناسی انجام شده و قرار شد نقطه نظرات شنیده شود و رسما اعلام شود اما چون از دستور خارج شد توضیحی در این مورد نمی‌دهم و هر عددی بیان شود ممکن است برخی مکدر شوند و اجازه دهیم بعد از جمع‌بندی نهایی ارقام اعلام شود و اخبار خوبی در خصوص پاداش ورزشکاران مدال آور در المپیک پاریس اعلام می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha