نماینده مجلس: اتکا بودجه به درآمدهای غیرنفتی باید تدریجی باشد

گنبدکاووس - ایرنا - نماینده رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی معتقد است که اتکا بودجه به درآمدهای غیرنفتی پایدار باید تدریجی صورت گیرد و تا تحقق این مهم، دولت باید همچنان از منابع درآمدی نفت هم برای تحقق بودجه سالانه کشور استفاده کند.

غلامعلی کوهساری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتکا صرف بودجه به درآمدهای غیرنفتی از جمله مالیات باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه صحیح نیست و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اتکا بودجه به درآمدهای مالیاتی باتوجه به شرایط اقتصادی، در بلندمدت مزایای خوبی برای اقتصاد کشورمان بدنبال خواهد داشت زیرا وابستگی ما را به درآمدهای نفتی کمتر خواهد کرد.

نماینده مجلس: اتکا بودجه به درآمدهای غیرنفتی باید تدریجی باشد
غلامعلی کوهساری نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی

کوهساری ادامه داد: اما اعتقاد دارم در شرایط فعلی اقتصادی جامعه، اتکا صرف بودجه به درآمدهای مالیاتی صحیح نیست و مشکلاتی را برای مردم ایجاد خواهد کرد و بهتر است این کار تدریجی انجام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که باتوجه به پیشنهاداتی که دولت درباره بودجه ۱۴۰۳ داده و نیز پیشنهاداتی که نمایندگان مجلس خواهند داد، در بحث درآمدهای پایدار کشور به گونه‌ای عمل شود که مردم به لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه نشوند.کوهساری بیان داشت: البته فعلا در مرحله نخست تبصره‌های بودجه به مجلس و کمیسیون‌ها داده شده و هنور پیوست‌های آن به نمایندگان داده نشده که انشاالله با بهره‌گیری از نقطه نظرات و پیشنهادات متقابل دولت و مجلس، بهترین تصمیمات برای بودجه سال آینده اتخاذ شود.

وی همچنین گفت: برای جلوگیری از مواجه نشدن بودجه سال آینده با کسری، دولت و مجلس باید راهکارهای مناسب اتخاذ نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha