۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85348707
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۶۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه برق روستایی خراسان شمالی جذب شد

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۶۶۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه برق روستایی این استان در ۹ ماه سال جاری جذب شد.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، حسن چاهی روز سه شنبه در بازدید از روند اجرایی پروژه های برق رسانی شهرستان مرزی راز و جرگلان اظهار کرد:‌ با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های فراوان، این شرکت توانست مصوبه توسعه برق روستایی را از شرکت توانیر با این میزان اعتبار جذب و در این راستا ۱۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط برای ایجاد رینگ شبکه راز و جرگلان و اتصال آن به شبکه فوق توزیع غلامان و بجنورد احداث خواهد شد.

وی از اجرای پروژه رینگ این شهرستان خبر داد و افزود: برای پایداری شبکه اصلی شهرستان راز و جرگلان و تغذیه برق از چند پست، یکی از برنامه های اجرایی در دست اقدام اتصال شبکه برق این شهرستان به پست های فوق توزیع است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

وی بر تسریع اجرای پروژه های اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستاهای "دویدوخ" و "توتلی" تاکید کرد و افزود: همچنین از ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال پروژه های برق رسانی اصلاح و ترمیم شبکه برق جذب شده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته آن ۱۰۰ درصد رشد دارد.

چاهی خاطرنشان کرد: همچنین در شهرستان راز و جرگلان پروژه جابجایی و رفع حریم چهار کیلومتر شبکه برق در روستای "حصارچه" با اعتباری بیش از ۴۵ میلیارد ریال نیز آغاز شده است.

۲ هزار و ۸۰ مشترک برق استان مربوط به صنایع است که نیم درصد تعداد مشترکان را شامل خواهد شد، مشترکان صنایع ۱۷.۶ درصد مصرف برق استان را استفاده می کنند.

اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha