۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85518839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ روستای محروم خراسان شمالی در دولت سیزدهم برقدار شدند

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۱۷ روستای محرم استان با دستور رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی در کمتر از ۲ سال برقدار شدند که در این رابطه بیش از ۱۴ هزار متقاضی از خدمات برخوردار شدند. 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی حسن چاهی روز دوشنبه اظهار کرد: اقدامات بسیار مهم و زیر بنایی در صنعت برق استان در دولت سیزدهم اتفاق افتاد که امیدوار هستیم راه ایشان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد جذب اعتبارات سرمایه ای شرکت گفت: بیش از پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته و در زمان رییس جمهور شهید برای توسعه زیرساخت های صنعت برق در استان جذب شد که با رشد ۳۰۰ درصدی همراه بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا برق رسانی به ۳۴ شهرک روستایی و ۱۷ روستای محروم فاقد برق در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که بیش از ۱۴ هزار متقاضی در انتظار آن بودند با اعتباری به میزیان ۸۱۰ میلیارد ریال بع پایان رسید و همچنین شبکه برق ۳۳۷ روستا به طور کامل اصلاح و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه با سفر رییس جمهور شهید به استان، برنامه ها و خدمات ارزشمندی به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های آن سفر اجرای برق رسانی به پروژه نهضت ملی مسکن بود که در این راستا با ساخت ۲۲ کیلومتر و اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال مسکن ملی شهرستان های اسفراین، جاجرم، گرمه تامین برق شد.

چاهی به اجرای طرح تصفیه خانه پساب پتروشیمی بجنورد نیز اشاره ای کرد و گفت: اجرای این طرح که برای شهروندان استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود با ساخت ۱۱ کیلومتر اجرا شد. هم چنین ۲۱ سایت پوشش تلفن همراه ایرانسل تامین برق شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تامین روشنایی معابر و بلوارهای استان علاوه بر این که بیش از ۲۴ کیلومتر شبکه ساخته و همچنین بیش از ۱۰ هزار چراغ LED با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم تعویض شد.

خراسان شمالی ۴۱۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۳۳۲ هزار مشترک برق خانگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha