افزایش ۴۰ درصدی آمار حریق همزمان با فصل سرما در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: در فصل سرما آمار حریق در پایتخت حدود ۴۰ درصد نسبت به فصول دیگر افزایش پیدا می‌کند که باید موارد پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات شهرداری تهران، حسین نظری روز سه‌شنبه در دومین همایش ارزیابی شهرداران نواحی پایتخت در ایمن سازی شهر تهران، افزود: اگر از موضع پیشگیری به این موضوع نگاه و عمل کنیم می‌توان تا ۴۰ درصد هزینه سازمان آتش‌نشانی و خسارت ناشی از این حوادث را کاهش داد.

وی ادامه داد: سازمان‌ آتش‌نشانی امروز معروف به کار جهادی است و از مدیر عامل سازمان آتش نشانی انتظار داریم با اقدامات لازم (تاکید بر ایمن سازی) تا پایان امسال تعداد ساختمان‌های پُرخطر را به صفر برساند.

افزایش ۴۰ درصدی آمار حریق همزمان با فصل سرما در تهران

فرسودگی شهر تهران یک خطر است

همچنین معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در این همایش در خصوص موضوع ایمنی و HSE اظهار کرد: در شورا و شهرداری تهران به موضوع ایمنی باید توجه ویژه‌ای شود و ایمنی جزو ذات فعالیت شهرداران نواحی باشد وموضوع ایمنی و توجه به آن باید همه جانبه و در پروژه‌های ما پیوست ایمنی HSE آورده شود.

عباس شعبانی افزود: حدود چهار هزار اکیپ‌ پیمانکاری اجرایی در تهران مشغول فعالیت هستند که می‌توانند همگی نقشه ایمنی داشته باشد.

وی ادامه داد: فرسودگی شهر تهران یک خطر است و باید به این موضوع توجه کرد و با نوسازی شهر میزان ایمنی افزایش پیدا خواهد کرد.

دومین همایش ارزیابی شهرداران نواحی پایتخت در ایمن سازی شهر تهران با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، عباس شعبانی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری، قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، مهدی بابایی رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، علی نصیری رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران و برخی شهرداران مناطق ۲۲ گانه و نواحی پایتخت برگزار شد.

در پایان مراسم از ۱۹ نفر از شهرداران نواحی که در موضوع ایمنی عملکرد خوبی داشتند و از مریم صادقیان دبیر کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha