روایت یک جراح انگلیسی از شرایط اسفناک غزه

تهران-ایرنا- یک جراح انگلیسی که همراه با تیم پزشکی خود به مدت دو هفته در یکی از بیمارستان‌های غزه به مداوای بیماران و مجروحان مشغول بود،‌ حضور خود در غزه را تجربه‌ای تلخ توصیف کرده و بر وضعیت وخیم انسانی و کمبود تجهیزات پزشکی در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از سی‌ان‌ان،‌ دکتر نیک مینارد،‌ جراح انگلیسی که مدت کوتاهی رهبری یک تیم پزشکی را در مرکز غزه بر عهده داشت، می‌گوید وضعیت بیمارستان الاقصی بدترین چیزی بوده که او در زندگی حرفه‌ای خود دیده است.

وی که روز دوشنبه به علت تشدید حملات صهیونیست‌ها،‌ مجبور به ترک غزه شده بود در قاهره به خبرنگار سی ان ان گفت:"‌کودکان بسیاری دچار قطع‌ عضوهای آسیب‌زا و سوختگی‌های وحشتناکی شده‌اند و هیچ مسکنی برای این بیماران وجود ندارد."
گفتنی است طبق آمار سازمان بین‌المللی "کودکان را نجات دهید" (Save the Children) از ماه اکتبر (مهر) تاکنون به‌طور میانگین روزانه بیش از ۱۰ کودک درغزه،‌ یک یا هر دو پای خود را از دست داده‌اند.

این دکتر انگلیسی با اشاره به این که به مدت ۱۵ سال به غزه سفر کرده و دوستان زیادی در بیمارستان‌های این منطقه دارد گفت: "هرگز فکر نمی‌کردم در زندگی‌ام شاهد چنین وضعیت وحشتناکی باشم. در دو روز گذشته از زمانی که بیمارستان الاقصی را ترک کردم، حملات زیادی به این بیمارستان و بیمارستان‌های دیگر غزه صورت گرفته است."

به گفته دکتر مینارد، با وجود اینکه نیروهای هر دو نهاد بداشتی و درمانی خارجی امدادرسانی و پزشکی گروه کمک‌های پزشکی برای فلسطینی‌ها (MAP) و پزشکان بدون مرز (MSF) در بیمارستان الاقصی مشغول به کار بودند، آنها به دلیل تشدید حملات رژیم صهیونیستی سرانجام مجبور به ترک این بیمارستان شدند."

گفتنی است با توجه به افزایش فعالیت نظامی رژیم صهیونیستی در این منطقه گروه کمک‌های پزشکی برای فلسطینی‌ها (MAP) و تیم فوریت‌های پزشکی کمیته بین المللی نجات (IRC) روز یکشنبه از بیمارستان الاقصی خارج شدند. این در حالی است که کارکنان کافی برای اداره بیمارستان و رسیدگی به مجروحان وجود ندارد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیش‌تر هشدار داده بود که بیمارستان الاقصی "مهمترین بیمارستان باقیمانده" در مرکز غزه است و باید از کارکنان پزشکی و خانواده‌های آنها برای فعال نگه داشتن این بیمارستان محافظت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha