۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85348909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۲۸ صنف متخلف با شکایت مردم قزوین به تعزیرات معرفی شدند

قزوین - ایرنا - سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از تشکیل پرونده تعزیراتی برای یک هزار و ۲۲۸ صنف متخلف این استان طی ۹ ماه نخست امسال و در حوزه کالاهای اساسی خبر داد.

جمشید خدایاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: واحدهای صنفی متخلف براساس ثبت شکایت های مردمی و به تعداد چهار هزار و ۹۴ مورد در سامانه ۱۲۴ بررسی و پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی متخلف یک هزار و ۷۳۸ نوع تخلف صنفی را مرتکب شده بودند، ادامه داد: برخی از این واحدها بین سه تا چهار مورد تخلف داشتند که مهمترین آنها شامل کم فروشی، اجرا نکردن تکالیف صنفی، درج نکردن قیمت و نصب نرخ نامه، گران فروشی، رعایت نکردن مسایل بهداشت، تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها، عرضه خارج از شبکه، تداخل صنفی، فقدان پروانه کسب و ارایه نکردن فاکتور خرید بوده است.

خدایاری تصریح کرد: بیشترین پرونده های تشکیل شده در حوزه کالاهای اساسی استان به ترتیب مربوط به واحدهای نانوایی، مواد غذایی، فرآورده های پروتئینی، میوه، تره بار و خشکبار است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده‌های ارسال شده به تعزیرات حکومتی، یک هزار و ۱۷۹ مورد منجر به صدور حکم و ۴۹ پرونده نیز در درست بررسی و انتظار دریافت حکم است.

این مسوول ارزش ریالی تخلفات واحدهای صنفی را ۲۲۰ میلیارد ریال برآورد کرد و یادآور شد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی اصناف و در حوزه کالاهای اساسی موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha