۱۹ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۳۴
کد خبر: 85349223
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مهار حریق جنگل های عباس آباد آستارا

۱۹ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۳۴
کد خبر: 85349223
مهار حریق جنگل های عباس آباد آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا گفت: با توجه به وزش باد شدید در شهرستان آستارا، جنگل ها در ارتفاعات عباس آباد طعمه حریق و در نهایت این آتش با تلاش مردمی و همکاران منابع طبیعی مهار شد.

"علیرضا قمی" سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به وزش باد گرم در منطقه، ارتفاعات منطقه عباس آباد به مقدار یک و نیم هکتار طعمه حریق شد که مامورین منابع طبیعی به کمک مردم توانستند دقایقی پیش آن را مهار کنند.

وی افزود: با توجه به صدور هشدار هواشناسی برای استان مبنی بر وزش بادگرم خواهشمند است، جهت پیشگیری از حوادث ناشی از وزش باد گرم از بر افروختن آتش در باغات، مزارع و عرصه های منابع طبیعی خودداری شود.

قمی تصریح کرد: با افزایش دما و وزش باد گرم شاهد خشک شدن پوشش گیاهی در عرصه های جنگلی و مراتع هستیم که بی احتیاطی در افروختن آتش موجب حریق در این اراضی خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: آتش سوزی در ارتفاعات و دسترسی به آن بسیار سخت بود، که با اقدام به موقع نیرو های امدادی مهار شد.

قمی با بیان اینکه ضروری است مردم به این هشدارها توجه کنند، گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا در آماده باش هستند و همه هوشیار باشند در صورت مشاهده و یا اطلاع از حریق در اراضی منابع طبیعی و جنگلی فوری موضوع را به شماره ۱۵۰۴، شماره امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی می باشد که فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha