نمایشگاه صنایع وابسته به ساختمان فرصتی برای تحقق خودباوری ملی

اراک - ایرنا - نمایشگاه صنعت ساختمان در اراک فرصتی را فراهم آورده تا دست اندرکاران ساخت و ساز، ظرفیت و قابلیت توانمندی شرکت‌های داخلی را برای عرضه در بازار مطرح کنند و فرصتی برای خودباوری ملی در این صنعت ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، در قرن اخیر که رشد جمعیت در دنیا به طور چشمگیری رو به افزایش نهاد و بشر از لحاظ علمی و فنی مشکلات برای تامین مسکن دارد در این حوزه نیز مانند سایر بخشها تحولات عمده‌ای به وجود آمده و دیگر ساختن خانه‌ای تک واحدی جوابگوی احتیاجات جوامع نیست و به همین علت سیستم خانه‌سازی به کلی دگرگون شده و استفاده از مصالح مقاوم نیز مانند فولاد و سیمان در ساختمان رایج شده و در اثر دسترسی به این مصالح و امکانات دیگر گسترش شهرها از حالت افقی به عمودی تبدیل شد و امر آپارتمان سازی در ساختمان‌های چندین طبقه متداول شده است.

برای احداث ساختمان و ابنیه در مدت کوتاه استفاده از بتن پیش ساخته بسیار حائز اهمیت است تمامی ساختمان‌های ائم از ساختمان‌های صنعتی پارکینگ‌ها ساختمان‌های تجاری، مجتمع‌های مسکونی، هتلها، مدارس، مراکز تفریحی پل‌ها و انواع سازه‌های دیگر را می‌توان با استفاده از بتن پیش ساخته احداث کرد.

توسعه پایدار، در صنعت ساختمان سیاست محوری در جوامع قرار گرفته است البته تا مدتی ماهیت این سیاست در بین دولتمردان و متخصصان نامشخص بود اما اکنون جایگاه آن برای همگان بیشتر نمایان شده است.

توسعه پایدار و محیط زیست توجه متخصصان در صنعت ساختمان را به خود جلب کرده در حالی که در کشور ما صنعت ساختمان در حال بکارگیری مصالح ساختمانی مدرن با استفاده از آخرین روش‌های ساخت و ساز است و درک توسعه پایدار در ساختمان دستخوش تغییراتی در سال‌های اخیر شده است.

نمایشگاه صنایع وابسته به ساختمان فرصتی برای تحقق خودباوری ملی

نمایشگاه صنعت ساختمان فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری نمایشگاه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند با توسعه ساخت و ساز، اشغال توسعه می‌یابد، به عنوان تکلیف برای برگزاری این نمایشگاه اقدام شد.

«مهدی رمضانی» افزود: برگزاری نمایشگاه به عنوان ویترین در اراک به عنوان شهر صنعتی مورد توجه است و نمایانگر معرفی ظرفیت استان است.

وی بیان کرد: تامین مسکن به عنوان نیاز هر انسانی مورد اهتمام مسئولان است که برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان و گرد آمدن تمامی عناصر وابسته به این نیاز می تواند بخش مهمی از صنعت ساخت و ساز در کشور را توسعه دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی به تجربه استفاده از صنعتی سازی در ساختمان اشاره کرد و گفت: در زاهدان برای ساخت مسکن ملی در طبقه اول از سازه بتن استفاده شده و پنج طبقه بعدی با استفاده از مصالح صنعتی، ظرف مدت ۴۸ ساعت ۳۰ متر بنا ساخته شده است.

رمضانی افزود: آشنایی پیمانکاران از این ظرفیت موجب می‌شود تا روند ساخت و ساز که اکنون به چالشی تبدیل شده، تسهیل شود.

معرفی محصولات نمایشگاه صنعت ساختمان، قلب کار برای نظام مهندسی ساختمان

مدیر فروش صنایع بتن تنیده ایرانیان نیز که از استان البرز در این نمایشگاه شرکت کرده به خبرنگار ایرنا گفت: برای سومین بار در نمایشگاه صنعت ساختمان اراک شرکت کرده است و تجربه موفقی از آن دارد.

«محسن محمدی» علت حضور در این نمایشگاه را صنعتی بودن اراک عنوان کرد و افزود: در کلانشهر اراک حجم ساخت و ساز بالا است و ظرفیت خوبی برای معرفی محصولات است.

وی بیان کرد: لازم است در این نمایشگاه مدیران نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و شهرسازی حضور پررنگ تری داشته باشند و از شرکت نمایشی در این رویداد خودداری کنند.

مدیر فروش صنایعی بتن تنیده ایرانیان گفت: معرفی محصولات صنایع ساختمان، کاری اقتصادی است که آخرین تکنولوژی ساختمان را تولید و در معرض فروش قرار می‌دهد.

محمدی درباره درخواست از برگزار کنندگان نمایشگاه گفت: شایسته است نظام مهندسی ساختمان در نمایشگاه حضور جدی داشته باشد و همانند بازدیدکنندگان از غرفه‌ها دیدن نکنند چراکه در نمایشگاه صنعت ساختمان، مجموعه‌ای از هرآنچه مربوط به ساخت و ساز است در یک مکان تجمیع شده‌اند و شایسته است از این ظرفیت به نحو مطلوب‌تری استفاده شود.

نمایشگاه صنایع وابسته به ساختمان فرصتی برای تحقق خودباوری ملی

استان مرکزی به لحاظ صنعتی بودن مورد توجه فعالان صنعت ساختمان است

نماینده فروش شرکت رادمان پلاست از استان شهرستان گلپایگان اصفهان نیز درباره علت حضور در نمایشگاه گفت: ۲ سال گذشته در نمایشگاه اراک شرکت داشتیم که تجربه قابل قبولی بود و دیگر اینکه استان مرکزی، به سبب صنعتی بودن و فنی بودن مردمانش مورد توجه شرکت ما است.

«محمدرضا شاکرمی‌پور» درباره تجربه شرکت در نمایشگاه‌های سایر استانها و مقایسه با استان مرکزی افزود: در نمایشگاه اصفهان و تهران، هم حضور داشته و در نمایشگاه اصفهان، بلندی سقف، تهویه مناسب و نیز تعدد سالن نمایشگاه نسبت به اراک مناسب تر است اما با این‌حال، نمایشگاه اراک نیز برای معرفی محصولات مطلوب است.

وی بیان کرد: حمل و نقل محصولات شرکت تولیدی، در این نمایشگاه به خاطر حجم بزرگ و استفاده جرثقیل به سختی ممکن است و لازم است سوله ها با سقف بلندتری پیش بینی شوند تا شرکت‌ها بتوانند تمام محصولات خود را در سبد نمایشگاهی معرفی کنند.

نماینده فروش شرکت رادمان پلاست، به هزینه بالای هر غرفه اشاره کرد و گفت: اقلام شرکت ما حجم بزرگی دارند که اجاره غرفه با طول ۱۰۸ متر برای شرکت صرفه اقتصادی ندارد.

مدیر برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در اراک نیز گفت: بیستمین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان در بخش های مختلف سرمایشی، حرارتی از از عناوین تاثیرگذار در تقویم نمایشگاه است.

«علی آموخته» افزود: صنعت ساختمان سازی از صنایع پیشرو در اشتغالزایی شناخته شده که در هر ۱۰۰ متر مربع ساخت مسکن، ۲ و نیم شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: شرکت های ایرانی در تولید محصولات و صنابع وابسته با مسکن، تولیدات قابل قبول و صادراتی را برای معرفی به بازارهای داخلی و خارجی دارد.

مدیر برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در اراک گفت: کار اصلی و محوری نمایشگاه صنعت ساختمان، گردهمایی متخصصان این صنعت است تا با استفاه از این ظرفیت، داشته‌های داخلی را معرفی و زمینه سرمایه‌گذاری و فروش برای شرکت‌ها فراهم شود.

آموخته افزود: ۴۲ شرکت تولیدی از ۶ استان شامل مرکزی، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، قم و البرز در نمایشگاه به معرفی محصولات خود می‌پردازند.

وی بیان کرد: همچنین این نمایشگاه، میزبان مدیران جهاد خانه‌سازی از ۱۰ استان است که حضور این افرا برای معرفی محصولات و بازار خرید فرصت مناسب برای غرفه داران فراهم آورده است.

بیستمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، سامانه‌های حرارتی و برودتی و صنایع وابسته ۱۹دی ماه جاری با حضور بیش از ۴۲ شرکت فعال و معتبر از سراسر کشور در اراک شروع به کار کرد.

این رویداد با مشارکت شرکت‌های مرتبط با حوزه ساختمان، درب، یراق آلات، شیرآلات بهداشتی، آسانسور، سازه بتنی، لوله و اتصالات، خانه هوشمند، تأسیسات تهویه مطبوع و نمایندگی‌های شرکت‌های داخلی خارجی و مرتبط در حال برگزاری است.

نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان اراک تا ۲۲ دی ماه همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای متخصصان، علاقمندان و عموم مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha